Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
x
Akt prawny
Ustawa
z dnia 11 stycznia 2018 r.
o elektromobilności i paliwach alternatywnych 1)
(Tekst jednolity)
Dodaj akt prawny»
 
Identyfikator Dz.U.2018.317
Data wydania 2018-01-11 
Data publikacji 2018-02-07 
Data wejścia w życie 2018-02-22
Rodzaj aktu Ustawa 
Organ wydający Sejm 
Status Obowiązujący
Ostatnie zmiany
2023-08-23
2023-08-03
2023-07-21
2018-02-07
2022-12-20
Tabela zmian »
Dodaj wymaganie własne»
Rozdział 5
Krajowe ramy polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych


        Art.43. 1. Minister właściwy do spraw klimatu opracowuje Krajowe ramy polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych, zwane dalej "Krajowymi ramami".
        2. Krajowe ramy zawierają w szczególności:
1) ocenę istniejącego stanu i przyszłego rozwoju rynku paliw alternatywnych w sektorze
    transportu;
2) krajowy cel w zakresie liczby punktów ładowania zainstalowanych w ogólnodostępnych
    stacjach ładowania w gminach, o których mowa w art. 60 ust. 1, w podziale na punkty
    ładowania o normalnej mocy i punkty ładowania o dużej mocy;
3) krajowy cel w zakresie liczby punktów tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG),
    punktów tankowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) i punktów bunkrowania skroplonego
    gazu ziemnego (LNG);
3a) krajowy cel w zakresie liczby stacji wodoru oferujących do tankowania wyłącznie wodór
    elektrolityczny i wodór odnawialny, ustalony na poziomie wspierającym rozwój wodoru
    elektrolitycznego i wodoru odnawialnego;
3b) krajowy cel w zakresie udziału wodoru niskoemisyjnego, wodoru elektrolitycznego
    i wodoru odnawialnego w całości paliw wykorzystywanych w transporcie, ustalony
    na poziomie wspierającym rozwój wodoru elektrolitycznego i wodoru odnawialnego;    
4) działania niezbędne do zapewnienia osiągnięcia krajowych celów, o których mowa
    w pkt 2–3b;
5) działania służące wsparciu rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych w usługach
    publicznego transportu zbiorowego;
6) wykaz gmin i sieci transportowych, w których, przy uwzględnieniu potrzeb rynkowych,
    mają zostać rozmieszczone punkty tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG);
7) ocenę potrzeby instalowania punktów bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG)
    w portach morskich poza siecią bazową TEN-T;
8) ocenę potrzeby instalowania w portach morskich punktów zasilania jednostek pływających
    energią elektryczną z lądu;
9) ocenę potrzeby instalowania w portach lotniczych urządzeń do zasilania energią
    elektryczną samolotów podczas postoju.
        3. Minister właściwy do spraw klimatu może określić w Krajowych ramach cele i działania związane z rozwojem infrastruktury paliw alternatywnych w portach śródlądowych.
        4. Rada Ministrów przyjmuje Krajowe ramy, w drodze uchwały, na wniosek ministra właściwego do spraw klimatu.
        5. Krajowe ramy ogłasza się w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".
        6. Minister właściwy do spraw klimatu, niezwłocznie po przyjęciu przez Radę Ministrów Krajowych ram, przekazuje je Komisji Europejskiej.
        7. Krajowe ramy aktualizuje się, biorąc pod uwagę ocenę ich funkcjonowania oraz wyniki monitorowania, ocenę i sprawozdanie, o których mowa w art. 44 ust. 1. Do aktualizacji Krajowych ram przepisy ust. 2-6 stosuje się odpowiednio.

.
.
.

Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.


Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.

Wymagania prawne (0)
 Brak wymagań
Wymagania Własne (0)
 Brak wymagań Własnych
Druki (0)
 Brak druków
Akty wykonawcze (10)
nowe uchylone zmiana