Ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi
| rozumie się przez to każde działanie mające na celu poprawę stanu świadomości
ekologicznej społeczeństwa, obejmujące informowanie o prawidłowym postępowaniu z odpadami opakowaniowymi,
możliwym wpływie odpadów opakowaniowych, w tym odpadów powstałych z toreb na zakupy
z tworzywa sztucznego, na środowisko i zdrowie ludzi, dostępnych systemach zwrotu, zbierania i odzysku, w tym
recyklingu, odpadów opakowaniowych, w tym kampanie prowadzone w środkach masowego przekazu, ulotki
i broszury informacyjne, plakaty, konkursy, konferencje oraz imprezy o charakterze informacyjno-edukacyjnym,
a w odniesieniu do opakowań wymienionych w pkt 1–4 załącznika nr 10 do ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach
przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz. U.
z 2020 r. poz. 1903 oraz z 2023 r. poz. 877) oraz odpadów z nich powstających obejmujące również informowanie
o:
a) dostępności alternatywnych produktów wielokrotnego użytku, systemów ponownego użycia oraz najlepszych
praktykach w zakresie należytego gospodarowania odpadami,
b) wpływie zaśmiecania oraz nieodpowiedniego unieszkodliwiania odpadów na środowisko, w szczególności
środowisko morskie,
c) wpływie nieodpowiednich sposobów unieszkodliwiania odpadów na sieci kanalizacyjne; |
Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
| rozumie się przez to każde działanie mające
na celu podnoszenie stanu świadomości ekologicznej społeczeństwa oraz
wspomaganie osiągnięcia wysokiego poziomu zbierania zużytego sprzętu,
obejmujące informowanie o możliwym wpływie zużytego sprzętu na środowisko
i zdrowie ludzi oraz o prawidłowym postępowaniu ze zużytym sprzętem,
w szczególności o metodach selektywnego zbierania, dostępnych systemach
zwrotu oraz roli użytkowników sprzętu w przyczynianiu się do ponownego użycia
i odzysku, w tym recyklingu, zużytego sprzętu, w tym kampanie w środkach
masowego przekazu, ulotki i broszury informacyjne, plakaty, konkursy,
konferencje oraz imprezy o charakterze informacyjno-edukacyjnym |