Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
x
Wymaganie prawne
Jacek Korzeniewski

Wydawanie zaświadczeń potwierdzających recykling

Obowiązek

Katalog adresatów prowadzący działalność w zakresie recyklingu
Podstawa prawna Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
Artykuł 55  
Kategoria Ewidencja, pomiary, sprawozdania
Data wydania 2015-09-11
Data publikacji 2015-10-23
Data wejścia w życie 2016-01-01
Status Obowiązujący
Ostatnie zmiany
2019-07-29
Tabela zmian »

Wydawanie zaświadczeń potwierdzających recykling


Zgodnie z art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, prowadzący działalność w zakresie recyklingu jest obowiązany wydać zaświadczenie potwierdzające recykling (w skrócie dokument ZPR). Zaświadczenie takie wydawane jest na wniosek prowadzącego zakład przetwarzania przekazującego odpady do recyklingu.

Dokument ZPR sporządza się w trzech egzemplarzach; pierwszy otrzymuje prowadzący zakład przetwarzania przekazujący odpady do recyklingu, drugi jest przekazywany marszałkowi województwa, a trzeci pozostaje u prowadzącego działalność w zakresie recyklingu (por. art. 55 ust. 4 ustawy).

Co także istotne, zaświadczenie takie wydawać może wyłącznie podmiot prowadzący działalność w zakresie recyklingu wpisany do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami jako prowadzący recykling, o którym mowa w art.50 ust. 1 pkt. 3 lit. e ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

Począwszy od 01.01.2021 r. dokumenty ZPR będą sporządzane za pośrednictwem indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (zwaną dalej BDO).

Zmiana powyższa wynika z ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2019.1403), która wprowadziła obowiązek elektronicznego sporządzania dokumentów poprzez odpowiedni moduł w BDO, na podstawie których dokonuje się rozliczenia odzysku i recyklingu takich odpadów jak: odpady poużytkowe, opakowaniowe, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych baterii i akumulatorów.


.
.
.

Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.

Powiązane wymagania własne
     Brak powiązanych wymagań własnych
Wymagania powiązane
     Brak wymagań powiązanych
Komentarze(0)Aby dodać komentarz, zaloguj się powyżej. Jeśli nie masz jeszcze konta, Zarejestruj się!
To wymaganie nie ma jeszcze żadnej opinii. Twoja może być pierwsza! Dodaj opinię!
nowe uchylone zmiana