Identyfikator | Dz.U.2017.2126 | |
---|---|---|
Data wydania | 2011-06-09 | |
Data publikacji | 2011-08-05 | |
Data wejścia w życie | 2012-01-01 | |
Rodzaj aktu | Ustawa | |
Organ wydający | Sejm | |
Status | ![]() | |
Ostatnie zmiany | ![]() 2024-06-05 2023-08-24 2022-12-20 2022-10-26 2022-07-18 2022-06-14 2021-12-09 2021-05-18 2021-04-28 2021-02-03 2020-12-22 2020-08-04 2020-02-21 2019-08-08 2019-07-01 2018-11-30 2018-08-30 2018-08-27 2018-08-24 2018-08-14 2018-04-12 2018-03-30 2017-11-17 2017-08-23 2017-06-24 2017-02-01 2017-01-11 2016-12-09 2016-04-25 2016-04-19 2016-04-19 2015-09-30 2015-08-31 2014-11-27 2014-08-26 2014-06-27 2014-05-14 2014-05-09 2013-10-24 2013-01-08 2023-09-27 | |
Tabela zmian » |
Art. 61. 1. Stwierdzenie posiadania kwalifikacji, o których mowa w art. 50 oraz art. 53 ust. 1 pkt 1 i 4-7, następuje na wniosek kandydata, po przeprowadzeniu egzaminu.
2. Wniosek o stwierdzenie kwalifikacji określa:
1) imię i nazwisko kandydata;
2) numer PESEL - jeżeli kandydat posiada;
3) numer i serię dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość
kandydata;
4) adres zamieszkania kandydata;
5) kwalifikacje, o których stwierdzenie ubiega się kandydat;
6) wykształcenie kandydata;
6a) w przypadkach określonych w przepisach rozdziału 1 albo 2:
a) studia podyplomowe ukończone przez kandydata,
b) posiadane przez kandydata: tytuł zawodowy lub kwalifikacje zawodowe
w zawodzie, lub kwalifikacje w zawodzie, lub uprawnienia zawodowe,
c) złożone przez kandydata egzaminy uzupełniające;
7) opis doświadczenia zawodowego, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji, o których
stwierdzenie ubiega się kandydat.
2a. W przypadku kwalifikacji w zakresie górnictwa i ratownictwa górniczego określenie kwalifikacji, o których stwierdzenie posiadania ubiega się kandydat, następuje z uwzględnieniem art. 58 ust. 1 lub 2.
3. Do wniosku o stwierdzenie kwalifikacji dołącza się:
1) odpis albo uwierzytelnioną kopię dokumentu potwierdzającego wykształcenie niezbędne
do stwierdzenia kwalifikacji;
1a) odpis albo uwierzytelnioną kopię dokumentów potwierdzających dane określone
w ust. 2 pkt 6a;
2) dowody odbycia praktyki, w szczególności świadectwo pracy, zaświadczenie
o zatrudnieniu, opinię o przebiegu pracy zawodowej, a w przypadku kwalifikacji
do wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi - także wykaz opracowań
sporządzonych z udziałem kandydata, potwierdzony przez podmiot, na rzecz którego
sporządzono te opracowania, lub archiwum geologiczne, w którym przechowuje się
te opracowania, albo wykaz opracowań, w których sprawdzaniu, ocenie, przyjmowaniu lub
zatwierdzaniu kandydat brał udział, potwierdzony przez właściwy organ administracji
geologicznej;
3) w przypadku kandydatów, o których mowa w art. 52 ust. 8 pkt 2, wykaz opracowań
sporządzonych z udziałem kandydata przy realizacji zadań, o których mowa w art. 52
ust. 8 pkt 2 lit. a, potwierdzony przez podmiot, na rzecz którego sporządzono
te opracowania, i wykaz dokumentacji geologicznych, o których mowa w art. 52 ust. 8
pkt 2 lit. b, w których sprawdzeniu kandydat uczestniczył, potwierdzony przez podmiot
pełniący państwową służbę geologiczną.
4. Jeżeli kandydat posiada inne kwalifikacje wymagane przepisami wydanymi na podstawie art. 69 ust. 1 pkt 2, we wniosku o stwierdzenie kwalifikacji określa się ich rodzaj oraz datę uzyskania.