50% zniżka na nasze usługi
|
OPIS FUNKCJONALNOŚCI: |
|
Główne zalety: | Pakiet OPTIMA zawiera stały dostęp do pełnej treści oraz komplet narzędzi dla 20 stanowisk. To optymalne rozwiązanie dla menedżera zgodności, pragnącego zarządzać zgodnością prawną wewnątrz swojej Organizacji. |
DOSTĘP DO TREŚCI | W ramach pakietu użytkownik otrzymuje stały dostęp do pełnej treści portalu. Na treść tą składają się aktualizowane na bieżąco przez redakcję portalu:
|
IDENTYFIKACJA WYMAGAŃ | Pakiet OPTIMA zawiera narzędzia, pozwalające na samodzielną identyfikację wymagań prawnych, które dotyczą danej organizacji. Każde wymaganie prawne opublikowane na portalu można dodać do Mojej listy. Wystarczy w tym celu skorzystać z funkcji „Dodaj wymaganie prawne”, która jest dostępna w ramach wykupionego pakietu. |
- dodawanie wymagań prawnych | Dodane wymagania prawne przechodzą do Mojej listy wraz z powiązanymi hasłami oraz aktami prawnymi i drukami, tworząc w ten sposób indywidualną listę dokumentów danej organizacji. Dokumenty te są na bieżąco aktualizowane przez redakcję portalu. |
- dodawanie wymagań własnych | Osobno są dodawane wymagania własne, którymi mogą być zwłaszcza posiadane przez organizację decyzje i pozwolenia środowiskowe, akty prawa miejscowego lub wymagania inne (np. korporacyjne). Wymagania własne można szczegółowo opisać lub podpiąć w pliku.
W przypadku gdy jakiegoś wymagania prawnego nie ma opublikowanego na portalu, Menedżer zgodności może dodać wymaganie własne do aktu prawnego. Wystarczy, że przeglądając akt prawny skorzysta z funkcji „Dodaj wymaganie własne”. |
ZARZĄDZANIE WYMAGANIAMI | Powyższą listę wymagań prawnych i innych organizacji można jeszcze bardziej dostosować do specyfiki danej firmy, wiążąc dodawane wymagania z aspektami i obiektami firmy zgodnie z podejściem normy ISO 14001:2015. |
- wiązanie wymagań z aspektami i obiektami | Aspekty i obiekty danej organizacji są definiowane bezpośrednio przez użytkownika. Można wybrać jeden z możliwych rodzajów aspektów: środowiskowy, BHP, przeciwpożarowy lub energetyczny. Obiektami mogą być np. jednostki organizacje, instalacje, procesy, dostawcy wyrobów i usług.
W obecnej wersji oprogramowania powiązanie wymagań z aspektami i obiektami możliwe jest zarówno przy dodawaniu wymagań do Mojej listy, jak i w późniejszym czasie. Podobnie jest z aktami prawnymi, które również można dodawać do Mojej listy. Szczególnie przydatnym narzędziem ułatwiającym wprowadzenie danych oraz skompletowanie Mojej listy, jest Multikreator, który poprowadzi użytkownika krok po kroku po funkcjach dodawania aspektów i obiektów oraz wiązania ich z wymaganiami prawnymi dotyczącymi organizacji. |
- dodawanie użytkowników | W pakiecie OPTIMA użytkownik główny, zwany Menedżerem zgodności, może dodać 19-stu dodatkowych użytkowników, którzy będą mieli dostęp do pełnej treści portalu, a także do Mojej listy oraz Oceny zgodności.
Menedżer zgodności zarządza uprawnieniami pozostałych użytkowników, nadając im jedną z ról (Pracownik, Auditor zgodności, Oficer zgodności) oraz wiążąc ich z aspektami i obiektami. W zależności od tych ustawień użytkownicy będą mieli różny zakres uprawnień w module Ocena zgodności. Ponadto każdy użytkownik będzie mógł wyświetlić na Mojej liście te wymagania, które dotyczą jego aspektów. Szczególne uprawnienia posiada Oficer zgodności, który w ramach swoich aspektów i obiektów może dodawać wymagania prawne i własne oraz akty prawne do Mojej listy. |
OCENA ZGODNOŚCI | Dzięki powyższym ustawieniom możliwy jest podział zadań między użytkownikami w module Ocena zgodności. |
- zarządzanie programem | Menedżer zgodności oraz Oficer zgodności mają uprawnienia do zarządzania programem ocen zgodności oraz programem auditów zgodności. Wstawiając nową pozycję do programu określają oni, kto, kiedy oraz w jakim obszarze ma wykonać ocenę / audit zgodności. |
- wypełnianie formularzy |
Pozostałym 18-stu użytkownikom można nadać rolę zwykłego pracownika lub auditora. Użytkownik o statusie pracownika może być zobowiązany do wykonania oceny zgodności w swoim obszarze (samoocena). Jeśli użytkownik ma status auditora, to może ponadto wykonywać audity zgodności w innych obszarach.
Wstawienie nowej pozycji do programu ocen zgodności powoduje automatyczne wygenerowanie formularza oceny zgodności, który wypełnia osoba wskazana w programie jako odpowiedzialna za wykonanie oceny zgodności. W przypadku auditu zgodności formularz ten generuje się w momencie stworzenia planu auditu przez auditora wiodącego. Wypełnienie formularza jest intuicyjne, polegając na wyborze i uzasadnieniu statusu zgodności w stosunku do poszczególnych wymagań znajdujących się na danej checkliście. Wypełnione formularze podlegają sprawdzeniu i zatwierdzeniu przez Menedżera zgodności lub Oficera zgodności. |
- rejestr niezgodności | Wszystkie niezgodności lub ryzyka niezgodności, wykryte podczas wykonywania oceny / auditu zgodności, są zapisywane w postaci kart niezgodności oraz zapisywane w rejestrze niezgodności. Menedżer zgodności lub Oficer zgodności mogą zmieniać status poszczególnych niezgodności, a także komunikować się z osobami odpowiedzialnymi za wykonanie działań naprawczych, korygujących lub zapobiegawczych. |