Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
x
Akt prawny
Rozporządzenie Ministra Aktywów Państwowych
z dnia 23 grudnia 2019 r.
w sprawie szczegółowych warunków udzielania oraz sposobu rozliczania wsparcia udzielonego ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu 1)
Dodaj akt prawny»
 
Identyfikator Dz.U.2019.2538
Data wydania 2019-12-23 
Data publikacji 2019-12-30 
Data wejścia w życie 2019-12-31
Rodzaj aktu Rozporządzenie 
Organ wydający Minister Aktywów Państwowych 
Status Obowiązujący
Dodaj wymaganie własne»
Rozdział 3
Szczegółowe warunki udzielania wsparcia budowy lub rozbudowy infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży gazu ziemnego lub wodoru, lub infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną, wykorzystywanych w transporcie


        
        § 21. O wsparcie budowy lub rozbudowy infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży gazu ziemnego lub wodoru, lub infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną, wykorzystywanych w transporcie może ubiegać się przedsiębiorca, który posiada siedzibę lub oddział na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 22. Wsparcie, o którym mowa w § 21, może zostać przeznaczone na realizację zadań inwestycyjnych w zakresie:
1) budowy lub rozbudowy infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży gazu ziemnego;
2) budowy lub rozbudowy infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną:
a) o normalnej mocy wykorzystywanej w transporcie,
b) o dużej mocy wykorzystywanej w transporcie,
c) dla drogowego transportu publicznego;
3) budowy lub rozbudowy infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży wodoru.

§ 23. Do kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o którym mowa w § 21, zalicza się:
1) cenę nabycia nieruchomości lub koszty dzierżawy nieruchomości w okresie realizacji
inwestycji,
2) cenę nabycia środków trwałych lub koszt ich wytworzenia we własnym zakresie,
3) koszty montażu i robót budowlanych,
4) koszty instalacji przyłączeniowej,
5) cenę nabycia wartości niematerialnych i prawnych,
6) koszty związane z budową magazynów energii,
7) koszty dokumentacji technicznej,
8) koszty testów i odbiorów, jeżeli zwiększają wartość środków trwałych,
9) podatki i opłaty niezbędne dla realizacji prac inwestycyjnych, poniesione w okresie
ich trwania, inne niż podatek akcyzowy oraz podatek od towarów i usług,
10) podatek od towarów i usług, związany z realizacją inwestycji, jeżeli podmiotowi
ubiegającemu się o wsparcie nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego
o kwotę podatku naliczonego, w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów
i usług
- dotyczące infrastruktury wykorzystywanej wyłącznie na potrzeby dystrybucji lub sprzedaży gazu ziemnego, wodoru, lub budowy lub rozbudowy infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną, wykorzystywanych w transporcie.

§ 24. Wsparcie, o którym mowa w § 21, wynosi:
1) w przypadku budowy infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży gazu ziemnego -
nie więcej niż 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa
w § 23, przy czym wsparcie na inwestycję związaną z budową jednej stacji tankowania:
a) sprężonego gazu ziemnego (CNG), w tym pochodzącego z biometanu - nie może
przekroczyć 750 000 zł,
b) skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu - nie może
przekroczyć 1 200 000 zł;
2) w przypadku budowy lub rozbudowy infrastruktury o normalnej mocy do ładowania pojazdów
energią elektryczną wykorzystywaną w transporcie - nie więcej niż 50% kosztów
kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa w § 23, przy czym wsparcie
na inwestycję związaną z budową jednej stacji ładowania nie może przekroczyć
25 500 zł;
3) w przypadku budowy lub rozbudowy infrastruktury o dużej mocy do ładowania pojazdów
energią elektryczną wykorzystywaną w transporcie - nie więcej niż 50% kosztów
kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa w § 23, przy czym wsparcie
na inwestycję związaną z budową jednej stacji ładowania nie może przekroczyć
150 000 zł;
4) w przypadku budowy infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego -
nie więcej niż 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa
w § 23, przy czym wsparcie na inwestycję polegającą na budowie jednej stacji ładowania
nie może przekroczyć 240 000 zł;
5) w przypadku budowy lub rozbudowy infrastruktury do dystrybucji lub sprzedaży wodoru -
nie więcej niż 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa
w § 23, przy czym wsparcie na inwestycję związaną z budową lub rozbudową jednego
punktu tankowania nie może przekroczyć 3 000 000 zł.

§ 25. Wsparcie, o którym mowa w § 21, jest udzielane podmiotowi, który zobowiązał się do zapewnienia:
1) trwałości projektu przez co najmniej 2 lata od dnia oddania infrastruktury
do użytkowania, a w przypadku gdy podmiotem ubiegającym się o wsparcie jest operator
publicznego transportu zbiorowego przez co najmniej 5 lat od dnia oddania
infrastruktury do użytkowania;
2) ogólnodostępności stacji ładowania pojazdów elektrycznych lub stacji tankowania gazem
ziemnym, lub wodorem, przez co najmniej 2 lata od dnia oddania infrastruktury objętej
wsparciem do użytkowania, z wyłączeniem infrastruktury ładowania drogowego transportu
publicznego oraz infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży gazu ziemnego służącej
wyłącznie do tankowania pojazdów drogowego transportu publicznego;
3) zgodności infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną objętej wsparciem
z wymaganiami technicznymi i eksploatacyjnymi określonymi w art. 13 ustawy
o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz w przepisach wydanych na podstawie
art. 17 tej ustawy, z wyłączeniem infrastruktury, o której mowa w § 22 pkt 3;
4) zgodności infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży sprężonego gazu ziemnego (CNG),
w tym pochodzącego z biometanu, z wymaganiami określonymi w przepisach wydanych
na podstawie art. 29 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych;
5) zgodności infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży skroplonego gazu ziemnego (LNG),
w tym pochodzącego z biometanu, z wymaganiami określonymi w art. 25 ustawy
o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz w przepisach wydanych na podstawie
art. 29 tej ustawy.

.
.
.

Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.


Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.

Wymagania prawne (0)
 Brak wymagań
Wymagania Własne (0)
 Brak wymagań Własnych
Druki (0)
 Brak druków
Akty wykonawcze (0)
 Brak aktów wykonawczych
nowe uchylone zmiana