Identyfikator | Dz.U.2019.2538 | |
---|---|---|
Data wydania | 2019-12-23 | |
Data publikacji | 2019-12-30 | |
Data wejścia w życie | 2019-12-31 | |
Rodzaj aktu | Rozporządzenie | |
Organ wydający | Minister Aktywów Państwowych | |
Status | ![]() |
§ 30. 1. Wsparcie dla producentów środków transportu wykorzystujących do napędu energię elektryczną, gaz ziemny lub wodór oraz przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie produkcji podzespołów do takich środków transportu może zostać przeznaczone na realizację inwestycji w zakresie:
1) budowy zakładu lub instalacji służącej do produkcji środków transportu wykorzystujących
energię elektryczną, gaz ziemny lub wodór,
2) budowy zakładu lub instalacji służącej do produkcji podzespołów wykorzystywanych
wyłącznie w środkach transportu zasilanych energią elektryczną, gazem ziemnym lub wodorem
- stanowiących inwestycję początkową.
2. Za inwestycję początkową uznaje się:
1) w przypadku przedsiębiorstw innych niż mikroprzedsiębiorstwo oraz małe i średnie
w rozumieniu załącznika 1 do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014, realizujących
inwestycję w województwie mazowieckim:
a) inwestycję w środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne związane
z utworzeniem nowego zakładu lub dywersyfikacją działalności zakładu
pod warunkiem, że nowa działalność nie będzie taką samą lub podobną działalnością
do tej, która była prowadzona już w zakładzie, lub
b) nabycie aktywów bezpośrednio związanych z zakładem, który został zamknięty lub
zostałby zamknięty, gdyby zakup nie nastąpił, przy czym aktywa są nabywane przez
inwestora niezależnego od zbywcy, a działalność prowadzona przy wykorzystaniu tych
aktywów nie jest taką samą lub podobną działalnością do prowadzonej już
w zakładzie; wyklucza się samo nabycie akcji lub udziałów przedsiębiorstwa;
2) w pozostałych przypadkach:
a) inwestycję w środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne związane
z utworzeniem nowego zakładu, zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego
zakładu, dywersyfikacją produkcji zakładu przez wprowadzanie produktów uprzednio
nieprodukowanych w zakładzie lub zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego
w istniejącym zakładzie, lub
b) nabycie aktywów należących do zakładu, który został zamknięty lub zostałby
zamknięty, gdyby zakup nie nastąpił, przy czym aktywa są nabywane przez inwestora
niezależnego od zbywcy; wyklucza się samo nabycie akcji lub udziałów
przedsiębiorstwa.
§ 31. Do kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o którym mowa w § 30, zalicza się koszty zgodne z art. 14 ust. 4 lit. a rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014, spełniające warunki zawarte w art. 14 ust. 6-8 tego rozporządzenia.
§ 32. Maksymalna wartość wsparcia, o którym mowa w § 30, wynosi 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
§ 33. Wsparcie, o którym mowa w § 30, jest udzielane podmiotowi, który zobowiązał się do:
1) zapewnienia trwałości projektu przez okres co najmniej 5 lat od dnia zakończenia
realizacji inwestycji;
2) prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie produkcji środków transportu
wykorzystujących do napędu energię elektryczną, gaz ziemny lub wodór lub w zakresie
produkcji podzespołów do takich środków transportu, z wykorzystaniem majątku
wytworzonego w ramach wspieranej inwestycji i w tej samej lokalizacji, przez
co najmniej 5 lat od dnia zakończenia realizacji inwestycji;
3) zapewnienia utrzymania miejsc pracy powstałych w wyniku realizacji inwestycji przez
co najmniej 5 lat od dnia ich utworzenia.