Identyfikator | Dz.U.2006.161.1141 | |
---|---|---|
Data wydania | 2006-08-24 | |
Data publikacji | 2006-09-08 | |
Data wejścia w życie | 2006-09-23 | |
Rodzaj aktu | Rozporządzenie | |
Organ wydający | Minister Środowiska | |
Status | ![]() |
§ 28. Strefa niebezpieczna dla pojazdów przeznaczonych do zrywki i wywozu drewna, wyposażonych w urządzenia linowe, obejmuje:
1) w przypadku załadunku drewna - przestrzeń wyznaczoną przez obrys pojazdu powiększony
o 10 m, obrys stosu drewna długiego, zwanego dalej "mygłą", powiększony o 1 m oraz
przestrzeń pomiędzy mygłą a pojazdem, jednak nie mniej niż 10 m od napiętych lin;
2) w przypadku rozładunku drewna - przestrzeń wyznaczoną przez obrys pojazdu z drewnem
powiększony o 10 m od strony wyładowczej i o 5 m od strony przeciwnej pojazdu, jednak
nie mniej niż 10 m od napiętych lin.
§ 29. Strefa niebezpieczna przy załadunku i rozładunku pojazdów przeznaczonych do zrywki i wywozu drewna wyposażonych w żurawie obejmuje przestrzeń objętą obrysem pojazdu i mygły wraz z przestrzenią między pojazdem i mygłą oraz przestrzenią sięgającą dookoła poza maksymalny wysięg żurawia i długość przemieszczanego drewna.
§ 30. W strefę niebezpieczną, o której mowa w § 28 i 29, można wejść w uzasadnionych przypadkach wyłącznie za zgodą operatora pojazdu przeznaczonego do zrywki i wywozu drewna.
§ 31. Zrywka i wywóz drewna mogą być wykonywane jednoosobowo lub wieloosobowo odpowiednio do wymaganej liczby osób do obsługi pojazdu przeznaczonego do zrywki i wywozu drewna.
§ 32. Niedopuszczalne jest składowanie drewna:
1) bezpośrednio przy drogach publicznych;
2) w miejscach uniemożliwiających bezpieczny załadunek drewna, w szczególności pod liniami
energetycznymi.
§ 33. Podczas zrywki i wywozu drewna niedopuszczalne jest:
1) dotykanie lin, łańcuchów i drewna będących w ruchu;
2) przebywanie na transportowanym ładunku;
3) przechodzenie przez liny i drewno w czasie ich ruchu;
4) przebywanie w zasięgu zrywanego drewna;
5) odpinanie ładunku przed zatrzymaniem się pojazdu i zupełnym zwolnieniem lin;
6) przebywanie w zasięgu lin lub żurawia;
7) łączenie lin za pomocą węzłów;
8) przerzynka drewna znajdującego się na pojeździe lub nieodczepionego od środka zrywkowego.