Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
x
Akt prawny
Rozporządzenie Ministra Gospodarki
z dnia 30 maja 2001 r.
w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy budowie i przebudowie oraz remoncie jednostek pływających
Dodaj akt prawny»
 
Identyfikator Dz.U.2001.73.770
Data wydania 2001-05-30 
Data publikacji 2001-07-18 
Data wejścia w życie 2001-10-17
Rodzaj aktu Rozporządzenie 
Organ wydający Minister Gospodarki 
Status Obowiązujący
Ostatnie zmiany
2007-08-20
Tabela zmian »
Dodaj wymaganie własne»
Rozdział 8
Prace kadłubowe


        § 62. Pracowników zatrudnionych przy pracach na terenie otwartym należy zabezpieczyć, w miarę istniejących możliwości technicznych, przed opadami atmosferycznymi za pomocą zadaszeń, osłon tkaninowych lub wiat.

        § 63. Na przejściach, które prowadzą na powierzchnie montażowe znajdujące się powyżej 0,3 m nad otaczającym terenem, powinny być zainstalowane schody.
§ 64.
        1. Przed przemieszczeniem lub obróceniem sekcji kadłuba jednostki pływającej należy sprawdzić:
1) jakość wykonywanych prac spawalniczych,
2) zgodność wykonania uchwytów z dokumentacją techniczną oraz znaki rozpoznawcze spawacza
    i odbierającego pracę spawacza,
3) stan odłączenia wszystkich połączeń sekcji kadłuba z podłożem i podporami,
4) czy usunięto z sekcji zbędne uchwyty, klamry i inny montowany sprzęt,
5) czy oczyszczono sekcję z ziemi, wody, lodu i śniegu,
6) ciężar sekcji i nośność dźwignicy lub zespołu dźwignic,
7) stan przygotowania stanowiska składowania lub montażu do ułożenia sekcji kadłuba,
8) zgodność doboru zawiesi, uchwytów i trawers z dokumentacją techniczną,
9) prawidłowość oświetlenia,
10) warunki atmosferyczne.
        2. Niedozwolone jest odwracanie sekcji kadłuba przy użyciu dźwignicy, której wysokość podnoszenia jest mniejsza od długości lub wysokości tej sekcji w płaszczyźnie jej obrotu.
        3. W razie wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa pracy przy przemieszczaniu sekcji kadłuba czynność tę należy przerwać, a sekcję opuścić.

        § 65. 1. Stojaki i podpory sekcji kadłuba o trwale oznaczonej nośności powinny być wykonane i ustawione zgodnie z dokumentacją techniczną.
        2. Odłączenie zawiesi po opuszczeniu sekcji kadłuba może nastąpić po uprzednim sprawdzeniu prawidłowości jej ułożenia.

        § 66. Przed przystąpieniem do przesuwania sekcji kadłuba przy użyciu liny należy zabezpieczyć:
1) poszczególne stanowiska pracy przed uderzeniem liny w razie jej zerwania,
2) pochylnię i strefę działania liny przed dostępem osób niezatrudnionych
    przy przesuwaniu.

        § 67. 1. Ściągacze, podpory masztowe, odciągi i inne urządzenia techniczne służące do montażu sekcji kadłubów powinny posiadać atest, a wielkość dopuszczalnego obciążenia powinna być oznakowana na nich w sposób widoczny i trwały.
        2. Stan techniczny urządzeń, o których mowa w ust. 1, należy każdorazowo sprawdzać przed ich użyciem.

        § 68. Przy ważeniu elementów jednostki pływającej metodą podwieszania stosuje się odpowiednio przepisy § 64.

        § 69. Usunięcie podpór, zawiesi i innych elementów służących do podtrzymywania sekcji kadłuba w czasie jej montażu może nastąpić wyłącznie na polecenie osoby bezpośrednio kierującej pracami.

        § 70. 1. Obsługę bram, doków, pochylni, zapadni do wodowania oraz stacji pomp należy powierzać wyłącznie pracownikom odpowiednio przeszkolonym.
        2. Z chwilą zamknięcia bram i wypompowania wody ze stanowiska do wodowania należy zapewnić nadzór nad bramami i stacją pomp.

        § 71. Przed wodowaniem jednostki pływającej lub jej części należy opracować technologię tej operacji, która powinna w szczególności uwzględniać:
1) przygotowanie akwenu,
2) założenia organizacyjno-techniczne w zależności od rodzaju wodowania,
3) rodzaje niezbędnych prób do wykonania przed wodowaniem,
4) środki bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej.

        § 72. 1. W czasie wodowania pracownicy biorący udział w tej operacji podlegają wyłącznie osobie kierującej wodowaniem.
        2. Kierujący wodowaniem oraz pilot powinni posiadać szczegółowy wykaz załogi biorącej udział w wodowaniu. Po przeprowadzeniu wodowania kierujący wodowaniem lub kapitan jednostki pływającej powinien sprawdzić według wykazu, czy wszyscy członkowie załogi opuścili jednostkę pływającą.
        3. Na jednostkach pływających wodowanych z pochylni wzdłużnych, doków lub podnośników mogą przebywać w czasie wodowania wyłącznie pracownicy obsługujący operację wodowania.
        4. Kierujący wodowaniem powinien mieć zapewnioną bezpośrednią łączność z lądem i holownikami oraz załogą będącą na jednostce pływającej w czas wodowania.

        § 73. Niedozwolone jest przebywanie osób na jednostkach pływających w czasie wodowania z pochylni zrzutowych lub za pomocą żurawia lub wózków.

        § 74. W przypadku zaistnienia przeszkody na drodze wodowania lub nagłego pogorszenia się warunków atmosferycznych w czasie wodowania, należy wstrzymać wodowanie do czasu usunięcia przeszkody lub poprawy tych warunków.

.
.
.

Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.


Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.

Wymagania Własne (0)
 Brak wymagań Własnych
Druki (0)
 Brak druków
Akty wykonawcze (0)
 Brak aktów wykonawczych
nowe uchylone zmiana