Identyfikator | Dz.U.2001.73.770 | |
---|---|---|
Data wydania | 2001-05-30 | |
Data publikacji | 2001-07-18 | |
Data wejścia w życie | 2001-10-17 | |
Rodzaj aktu | Rozporządzenie | |
Organ wydający | Minister Gospodarki | |
Status | ![]() | |
Ostatnie zmiany | ![]() 2007-08-20 | |
Tabela zmian » |
§ 62. Pracowników zatrudnionych przy pracach na terenie otwartym należy zabezpieczyć, w miarę istniejących możliwości technicznych, przed opadami atmosferycznymi za pomocą zadaszeń, osłon tkaninowych lub wiat.
§ 63. Na przejściach, które prowadzą na powierzchnie montażowe znajdujące się powyżej 0,3 m nad otaczającym terenem, powinny być zainstalowane schody.
§ 64.
1. Przed przemieszczeniem lub obróceniem sekcji kadłuba jednostki pływającej należy sprawdzić:
1) jakość wykonywanych prac spawalniczych,
2) zgodność wykonania uchwytów z dokumentacją techniczną oraz znaki rozpoznawcze spawacza
i odbierającego pracę spawacza,
3) stan odłączenia wszystkich połączeń sekcji kadłuba z podłożem i podporami,
4) czy usunięto z sekcji zbędne uchwyty, klamry i inny montowany sprzęt,
5) czy oczyszczono sekcję z ziemi, wody, lodu i śniegu,
6) ciężar sekcji i nośność dźwignicy lub zespołu dźwignic,
7) stan przygotowania stanowiska składowania lub montażu do ułożenia sekcji kadłuba,
8) zgodność doboru zawiesi, uchwytów i trawers z dokumentacją techniczną,
9) prawidłowość oświetlenia,
10) warunki atmosferyczne.
2. Niedozwolone jest odwracanie sekcji kadłuba przy użyciu dźwignicy, której wysokość podnoszenia jest mniejsza od długości lub wysokości tej sekcji w płaszczyźnie jej obrotu.
3. W razie wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa pracy przy przemieszczaniu sekcji kadłuba czynność tę należy przerwać, a sekcję opuścić.
§ 65. 1. Stojaki i podpory sekcji kadłuba o trwale oznaczonej nośności powinny być wykonane i ustawione zgodnie z dokumentacją techniczną.
2. Odłączenie zawiesi po opuszczeniu sekcji kadłuba może nastąpić po uprzednim sprawdzeniu prawidłowości jej ułożenia.
§ 66. Przed przystąpieniem do przesuwania sekcji kadłuba przy użyciu liny należy zabezpieczyć:
1) poszczególne stanowiska pracy przed uderzeniem liny w razie jej zerwania,
2) pochylnię i strefę działania liny przed dostępem osób niezatrudnionych
przy przesuwaniu.
§ 67. 1. Ściągacze, podpory masztowe, odciągi i inne urządzenia techniczne służące do montażu sekcji kadłubów powinny posiadać atest, a wielkość dopuszczalnego obciążenia powinna być oznakowana na nich w sposób widoczny i trwały.
2. Stan techniczny urządzeń, o których mowa w ust. 1, należy każdorazowo sprawdzać przed ich użyciem.
§ 68. Przy ważeniu elementów jednostki pływającej metodą podwieszania stosuje się odpowiednio przepisy § 64.
§ 69. Usunięcie podpór, zawiesi i innych elementów służących do podtrzymywania sekcji kadłuba w czasie jej montażu może nastąpić wyłącznie na polecenie osoby bezpośrednio kierującej pracami.
§ 70. 1. Obsługę bram, doków, pochylni, zapadni do wodowania oraz stacji pomp należy powierzać wyłącznie pracownikom odpowiednio przeszkolonym.
2. Z chwilą zamknięcia bram i wypompowania wody ze stanowiska do wodowania należy zapewnić nadzór nad bramami i stacją pomp.
§ 71. Przed wodowaniem jednostki pływającej lub jej części należy opracować technologię tej operacji, która powinna w szczególności uwzględniać:
1) przygotowanie akwenu,
2) założenia organizacyjno-techniczne w zależności od rodzaju wodowania,
3) rodzaje niezbędnych prób do wykonania przed wodowaniem,
4) środki bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej.
§ 72. 1. W czasie wodowania pracownicy biorący udział w tej operacji podlegają wyłącznie osobie kierującej wodowaniem.
2. Kierujący wodowaniem oraz pilot powinni posiadać szczegółowy wykaz załogi biorącej udział w wodowaniu. Po przeprowadzeniu wodowania kierujący wodowaniem lub kapitan jednostki pływającej powinien sprawdzić według wykazu, czy wszyscy członkowie załogi opuścili jednostkę pływającą.
3. Na jednostkach pływających wodowanych z pochylni wzdłużnych, doków lub podnośników mogą przebywać w czasie wodowania wyłącznie pracownicy obsługujący operację wodowania.
4. Kierujący wodowaniem powinien mieć zapewnioną bezpośrednią łączność z lądem i holownikami oraz załogą będącą na jednostce pływającej w czas wodowania.
§ 73. Niedozwolone jest przebywanie osób na jednostkach pływających w czasie wodowania z pochylni zrzutowych lub za pomocą żurawia lub wózków.
§ 74. W przypadku zaistnienia przeszkody na drodze wodowania lub nagłego pogorszenia się warunków atmosferycznych w czasie wodowania, należy wstrzymać wodowanie do czasu usunięcia przeszkody lub poprawy tych warunków.