Identyfikator | Dz.U.2024.198 | |
---|---|---|
Data wydania | 2024-02-15 | |
Data publikacji | 2024-02-16 | |
Data wejścia w życie | 2024-02-17 | |
Rodzaj aktu | Rozporządzenie | |
Organ wydający | Minister Klimatu i Środowiska | |
Status | ![]() |
§ 16. 1. Pomoc, o której mowa w § 4 pkt 2, może zostać udzielona na:
1) nabycie pojazdów ekologicznie czystych przeznaczonych do transportu drogowego,
kolejowego, śródlądowego lub morskiego, napędzanych co najmniej w części energią
elektryczną lub wodorem;
2) nabycie pojazdów bezemisyjnych przeznaczonych do transportu drogowego, kolejowego,
śródlądowego lub morskiego;
3) doposażenie pojazdów innych niż statki powietrzne, aby umożliwić zakwalifikowanie
ich jako pojazdów ekologicznie czystych lub pojazdów bezemisyjnych.
2. Nabycie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, oznacza kupno lub leasing na okres co najmniej 12 miesięcy.
§ 17. Pomoc, o której mowa w § 4 pkt 2, może zostać udzielona w:
1) procedurze przetargowej zgodnej z zasadami konkurencji spełniającej warunki określone
w art. 36b ust. 4 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014;
2) procedurze innej niż procedura, o której mowa w pkt 1.
§ 18. Koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą, o której mowa w § 4 pkt 2, ustala się zgodnie z art. 36b ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014.
§ 19. W przypadku gdy pomoc, o której mowa w § 4 pkt 2, jest udzielana w procedurze, o której mowa w § 17 pkt 1, intensywność pomocy nie może przekroczyć:
1) 80% - w przypadku pojazdów ekologicznie czystych;
2) 100% - w przypadku pojazdów bezemisyjnych.
§ 20. 1. W przypadku gdy pomoc, o której mowa w § 4 pkt 2, jest udzielana w procedurze, o której mowa w § 17 pkt 2, intensywność pomocy nie może przekroczyć:
1) 20% - w przypadku dużego przedsiębiorcy;
2) 40% - w przypadku średniego przedsiębiorcy;
3) 50% - w przypadku mikroprzedsiębiorcy oraz małego przedsiębiorcy.
2. Intensywność pomocy, o której mowa w ust. 1, ulega zwiększeniu o 10 punktów procentowych w przypadku pojazdów bezemisyjnych.
3. W przypadku operatorów publicznego transportu zbiorowego - drogowego, kolejowego lub wodnego, wybranych i świadczących usługi zgodnie z art. 36b ust. 7 akapit pierwszy rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014, intensywność pomocy nie może przekroczyć:
1) 40% - w przypadku nabycia pojazdów ekologicznie czystych,
2) 50% - w przypadku nabycia pojazdów bezemisyjnych
- wyłącznie na potrzeby świadczenia powierzonych usług publicznych.