Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
x
Akt prawny
Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska
z dnia 15 lutego 2024 r.
w sprawie szczegółowych warunków udzielania przez wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej horyzontalnej pomocy publicznej na cele z zakresu ochrony środowiska 1)
Dodaj akt prawny»
 
Identyfikator Dz.U.2024.213
Data wydania 2024-02-15 
Data publikacji 2024-02-19 
Data wejścia w życie 2024-02-20
Rodzaj aktu Rozporządzenie 
Organ wydający Minister Klimatu i Środowiska 
Status Obowiązujący
Dodaj wymaganie własne»
Rozdział 4
Pomoc na inwestycje polegające na zakupie pojazdów ekologicznie czystych lub pojazdów bezemisyjnych lub na doposażeniu pojazdów



        § 24. 1. Pomoc, o której mowa w § 4 pkt 3, może zostać udzielona na:
1) nabycie pojazdów ekologicznie czystych przeznaczonych do transportu drogowego,
    kolejowego, śródlądowego lub morskiego, napędzanych co najmniej w części energią
    elektryczną lub wodorem;
2) nabycie pojazdów bezemisyjnych przeznaczonych do transportu drogowego, kolejowego,
    śródlądowego lub morskiego;
3) doposażenie pojazdów innych niż statki powietrzne, aby umożliwić zakwalifikowanie ich
    jako pojazdów ekologicznie czystych lub pojazdów bezemisyjnych.
        2. Nabycie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, oznacza kupno lub leasing na okres co najmniej 12 miesięcy.

        § 25. Pomoc, o której mowa w § 4 pkt 3, może zostać udzielona w:
1) procedurze przetargowej zgodnej z zasadami konkurencji spełniającej warunki określone
    w art. 36b ust. 4 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014;
2) procedurze innej niż procedura, o której mowa w pkt 1.

        § 26. Koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą, o której mowa w § 4 pkt 3, ustala się zgodnie z art. 36b ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014.

        § 27. W przypadku gdy pomoc, o której mowa w § 4 pkt 3, jest udzielana w procedurze, o której mowa w § 25 pkt 1, intensywność pomocy nie może przekroczyć:
1) 80% - w przypadku pojazdów ekologicznie czystych;
2) 100% - w przypadku pojazdów bezemisyjnych.

        § 28. 1. W przypadku gdy pomoc, o której mowa w § 4 pkt 3, jest udzielana w procedurze, o której mowa w § 25 pkt 2, intensywność pomocy nie może przekroczyć:
1) 20% - w przypadku dużego przedsiębiorcy;
2) 40% - w przypadku średniego przedsiębiorcy;
3) 50% - w przypadku mikroprzedsiębiorcy oraz małego przedsiębiorcy.
        2. Intensywność pomocy, o której mowa w ust. 1, ulega zwiększeniu o 10 punktów procentowych w przypadku pojazdów bezemisyjnych.
        3. W przypadku operatorów publicznego transportu zbiorowego - drogowego, kolejowego lub wodnego, wybranych i świadczących usługi zgodnie z art. 36b ust. 7 akapit pierwszy rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014, intensywność pomocy nie może przekroczyć:
1) 40% - w przypadku nabycia pojazdów ekologicznie czystych,
2) 50% - w przypadku nabycia pojazdów bezemisyjnych
- wyłącznie na potrzeby świadczenia powierzonych usług publicznych.

.
.
.

Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.


Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.

Wymagania prawne (0)
 Brak wymagań
Wymagania Własne (0)
 Brak wymagań Własnych
Druki (0)
 Brak druków
Akty wykonawcze (0)
 Brak aktów wykonawczych
nowe uchylone zmiana