Identyfikator | Dz.U.2016.831 | |
---|---|---|
Data wydania | 2016-05-20 | |
Data publikacji | 2016-06-11 | |
Data wejścia w życie | 2016-10-01 | |
Rodzaj aktu | Ustawa | |
Organ wydający | Sejm | |
Status | ![]() | |
Ostatnie zmiany | ![]() 2023-08-23 2021-05-07 2020-12-01 2020-02-21 2019-10-24 2019-06-28 2019-06-04 2019-01-11 2018-03-30 2024-12-30 | |
Tabela zmian » |
Art.35a. 1. Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy prowadzi centralny rejestr oszczędności energii finalnej, zwany dalej "rejestrem", oraz jest administratorem danych zgromadzonych w tym rejestrze.
2. W rejestrze są gromadzone dane oraz informacje dotyczące wysokości uzyskanej oszczędności energii finalnej.
3. Rejestr zawiera:
1) informacje dotyczące:
a) przedsięwzięć służących poprawie efektywności energetycznej zrealizowanych
za pomocą środków alternatywnych, o których mowa w art. 18 ust. 3, oraz ilości
uzyskanej w wyniku ich realizacji oszczędności energii finalnej, w tym:
– rodzaju przedsięwzięcia służącego poprawie efektywności energetycznej,
– kwoty dofinansowania przedsięwzięcia,
– formy dofinansowania przedsięwzięcia,
– okresu uzyskiwania oszczędności energii,
– ilości uzyskanych średniorocznych oszczędności energii finalnej, wyrażonej w tonach
oleju ekwiwalentnego na rok,
– sposobu potwierdzenia oszczędności, o których mowa w tiret piątym,
– daty rozpoczęcia i zakończenia realizacji przedsięwzięcia,
b) łącznej ilości oszczędności energii finalnej uzyskanej do 2030 r.;
2) wykaz osób upoważnionych, o których mowa w art. 35b ust. 4, zwany dalej "wykazem";
3) dane instytucji, o których mowa w art. 18 ust. 5, w tym:
a) nazwę instytucji oraz adres jej siedziby,
b) adres poczty elektronicznej.
4. Minister właściwy do spraw klimatu określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres informacji, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lit. a tiret pierwsze i szóste, gromadzonych w rejestrze oraz sposób uwierzytelniania osób upoważnionych wpisanych do wykazu, mając na względzie użyteczność tych informacji, funkcjonalność rejestru oraz zapewnienie bezpieczeństwa rejestru i ochrony zgromadzonych w nim informacji.
5. Rejestr jest prowadzony z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 670).