Identyfikator | Dz.U.2015.478 | |
---|---|---|
Data wydania | 2015-02-20 | |
Data publikacji | 2015-04-03 | |
Data wejścia w życie | 2015-05-04 | |
Rodzaj aktu | Ustawa | |
Organ wydający | Sejm | |
Status | ![]() | |
Ostatnie zmiany | ![]() 2024-12-19 2024-12-13 2024-06-12 2024-06-05 2023-08-31 2023-08-23 2023-08-11 2022-12-20 2022-11-21 2022-07-01 2022-06-14 2022-02-25 2021-12-21 2021-10-15 2021-06-18 2021-02-03 2025-03-12 | |
Tabela zmian » |
Art.160a. 1. Minister właściwy do spraw klimatu, przy użyciu systemu teleinformatycznego, prowadzi krajowy punkt kontaktowy do spraw odnawialnych źródeł energii, zwany dalej "krajowym punktem kontaktowym".
2. Krajowy punkt kontaktowy udziela wsparcia w zakresie procedur administracyjnych dotyczących rozstrzygnięć umożliwiających przyłączenie instalacji odnawialnego źródła energii do sieci oraz wytwarzanie energii z odnawialnych źródeł energii.
3. Wsparcia, o którym mowa w ust. 2, krajowy punkt kontaktowy udziela przez:
1) udostępnianie informacji o procedurach administracyjnych, o których mowa w ust. 2,
w szczególności o postępowaniach w sprawie wydania:
a) decyzji o:
– środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094, 1113, 1501, 1506,
1688 i 1719),
– warunkach zabudowy, o której mowa w art. 60 ustawy z dnia 27 marca 2003 r.
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz. 977,
1506, 1597 i 1688),
– pozwoleniu na budowę i pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego, o których
mowa odpowiednio w art. 28 i art. 59 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo
budowlane,
b) koncesji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania paliw lub
energii, o której mowa w art. 32 ustawy - Prawo energetyczne,
c) warunków przyłączenia do sieci, o których mowa w art. 7 ust. 3a ustawy - Prawo
energetyczne;
2) udzielanie ogólnych odpowiedzi na pytania dotyczące procedur administracyjnych,
o których mowa w ust. 2, przesyłane za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie
internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw klimatu, w którym
należy podać dane określone w ust. 9.
4. Informacje o procedurach administracyjnych, o których mowa w ust. 2, dotyczą w szczególności:
1) warunków, które należy spełnić w celu uzyskania pozytywnego rozstrzygnięcia;
2) wymaganych dokumentów oraz informacji, które należy złożyć w ramach określonych
procedur;
3) terminów załatwiania spraw w ramach określonych procedur;
4) organów właściwych w sprawie i dokonywanych przez nie czynności;
5) środków odwoławczych.
5. Informacje o procedurach administracyjnych, o których mowa w ust. 2, krajowy punkt kontaktowy udostępnia za pośrednictwem strony internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw klimatu.
6. Minister właściwy do spraw klimatu jest administratorem danych użytkowników systemu teleinformatycznego, o którym mowa w ust. 1.
7. W przypadku gdy w zasobach informacyjnych urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw klimatu brak jest informacji niezbędnych do udzielenia odpowiedzi na pytanie, o którym mowa w ust. 3 pkt 2, krajowy punkt kontaktowy zwraca się z wnioskiem o udzielenie odpowiedzi na to pytanie do właściwych organów lub podmiotów i określa termin przekazania tej odpowiedzi do krajowego punktu kontaktowego.
8. Skorzystanie przez osobę fizyczną z formularza, o którym mowa w ust. 3 pkt 2, stanowi zgodę na przetwarzanie jej danych osobowych przez ministra właściwego do spraw klimatu, w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie, o którym mowa w tym przepisie.
9. Realizując zadanie, o którym mowa w ust. 3 pkt 2, minister właściwy do spraw klimatu przetwarza następujące dane osobowe osób fizycznych:
1) imię i nazwisko;
2) numer:
a) PESEL - w przypadku innej osoby fizycznej niż wskazana w lit. b, a w przypadku
osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL niepowtarzalny identyfikator środka
identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie
art. 12 ust. 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 910/2014
z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania
w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylającego
dyrektywę 1999/93/WE (Dz. Urz. UE L 257 z 28.08.2014, str. 73 oraz
Dz. Urz. UE L 333 z 14.12.2022, str. 80), albo
b) identyfikacji podatkowej (NIP) - w przypadku osób fizycznych prowadzących
jednoosobową działalność gospodarczą;
3) adres poczty elektronicznej, jeżeli posiada;
4) numer telefonu, jeżeli posiada;
5) adres zamieszkania;
6) adres korespondencyjny, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania;
7) nazwę prowadzonej jednoosobowej działalności gospodarczej.
10. W celu zapewnienia osobom fizycznym dostępu do krajowego punktu kontaktowego, minister właściwy do spraw klimatu przetwarza dane osobowe tych osób, w zakresie niezbędnym do uwierzytelnienia przez węzeł krajowy w rozumieniu ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797 oraz z 2023 r. poz. 1234).
11. Minister właściwy do spraw klimatu anonimizuje dane osobowe przetwarzane w krajowym punkcie kontaktowym po upływie 2 lat od dnia udzielenia odpowiedzi na pytanie, o którym mowa w ust. 3 pkt 2.
12. W celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zgodnie z ust. 7, minister właściwy do spraw klimatu może udostępnić dane osobowe, o których mowa w ust. 9, w postaci elektronicznej, właściwemu do odpowiedzi na pytanie organowi administracji publicznej, w szczególności:
1) regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska,
2) wójtowi, burmistrzowi albo prezydentowi miasta,
3) staroście,
4) wojewodzie,
5) dyrektorowi regionalnego zarządu gospodarki wodnej,
6) organom nadzoru budowlanego,
7) Prezesowi URE
- w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie, zgodnie z ust. 7.
13. Krajowy punkt kontaktowy udziela odpowiedzi na pytania, o których mowa w ust. 3 pkt 2, w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania. W przypadku, o którym mowa w ust. 7, termin ten może być przedłużony do 50 dni.
14. W przypadku gdy pytanie, o którym mowa w ust. 3 pkt 2:
1) dotyczy postępowania administracyjnego w konkretnej, indywidualnej sprawie lub
2) nie zawarto w nim informacji niezbędnych do udzielenia odpowiedzi, lub
3) nie dotyczy zakresu działania krajowego punktu kontaktowego, lub
4) jest oczywiste, że nie zostało złożone w celu uzyskania wsparcia, o którym mowa
w ust. 2
- krajowy punkt kontaktowy może odmówić udzielenia na nie odpowiedzi, informując
wnioskodawcę o przyczynie tej odmowy.
15. Do udzielania odpowiedzi na pytania, o których mowa w ust. 3 pkt 2, przepisów ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego nie stosuje się.