Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
x
Akt prawny
Rozporządzenie Ministra Transportu
z dnia 20 września 2006 r.
w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń transportu ciągłego i bliskiego 1)
Dodaj akt prawny»
 
Identyfikator Dz.U.2006.178.1320
Data wydania 2006-09-20 
Data publikacji 2006-10-03 
Data wejścia w życie 2006-10-18
Rodzaj aktu Rozporządzenie 
Organ wydający Minister Transportu 
Status Obowiązujący
Dodaj wymaganie własne»
Rozdział 2
Dokumentacja



        § 2. 1. Przed dopuszczeniem SUT do eksploatacji eksploatujący zgłasza pisemnie urządzenie do Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, zwanego dalej "TDT", w celu uzyskania decyzji zezwalającej na jego eksploatację.
        2. W zgłoszeniu, o którym mowa w ust. 1, należy podać nazwę lub imię i nazwisko właściciela SUT lub eksploatującego, w przypadku gdy nie jest właścicielem SUT.
        3. Do zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, eksploatujący dołącza dwa egzemplarze dokumentacji SUT, która powinna zawierać:
1) opis techniczny;
2) rysunek zestawieniowy;
3) schematy: elektryczny, hydrauliczny i pneumatyczny, o ile mają zastosowanie;
4) schemat układów cięgnowych w mechanizmach napędowych;
5) instrukcję eksploatacji;
6) kopie świadectw badania typu dla urządzeń zabezpieczających, o ile ma to zastosowanie;
7) dokumentację uzupełniającą, o ile ma to zastosowanie;
8) potwierdzenie prawidłowości zainstalowania urządzenia w strefie zagrożonej wybuchem,
    o ile ma to zastosowanie.
        4. Przepisu ust. 3 nie stosuje się w zakresie, w jakim dane, o których mowa w tym przepisie, zawarte są w dokumentacji określonej w rozporządzeniach wydanych na podstawie ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2087, z 2005 r. Nr 64, poz. 565 i Nr 267, poz. 2258 oraz z 2006 r. Nr 170, poz. 1217).
        5. Instrukcja eksploatacji SUT powinna zawierać:
1) wskazania dotyczące bezpiecznej eksploatacji SUT, w zależności od jego przeznaczenia
    i przewidywanych warunków pracy, a także dających się przewidzieć innych sytuacji,
    w szczególności:
    a) gradobicia,
    b) powodzi,
    c) silnych wiatrów,
    d) wyładowań atmosferycznych;
2) informacje dotyczące wymaganych kwalifikacji osób obsługujących i konserwujących SUT;
3) opis budowy, działania i regulacji mechanizmów, zespołów i elementów wyposażenia
    mechanicznego, elektrycznego, hydraulicznego lub pneumatycznego;
4) opis budowy, działania i regulacji urządzeń zabezpieczających;
5) w zakresie obsługi SUT:
    a) opis działania urządzeń sterowniczych i sygnalizacyjnych,
    b) informacje dotyczące wskazań przyrządów pomiarowo-kontrolnych wraz z rysunkami
        przedstawiającymi rozmieszczenie tych przyrządów,
    c) wskazanie sposobu i zasad sterowania ruchami mechanizmów,
    d) wykaz obowiązków obsługującego i czynności niezbędnych do wykonania przed, podczas
        i po zakończeniu pracy;
6) w zakresie konserwacji SUT:
    a) wykaz niezbędnych czynności wykonywanych przez konserwatora,
    b) sposób wykonywania czynności konserwacyjnych, technologii montażu i demontażu,
        z określeniem wielkości momentów dokręcania połączeń śrubowych oraz sprawdzenia
        prawidłowości wykonanych działań wraz z określeniem zakresów i terminów
        przeprowadzanych przeglądów;
7) wykaz podstawowych usterek lub nieprawidłowości, które mogą występować podczas
    eksploatacji SUT, z określeniem przyczyn i sposobu ich usunięcia;
8) warunki dotyczące wykonania i eksploatacji torowiska i toru jezdnego, o ile ma to
    zastosowanie.

        § 3. 1. Opis techniczny SUT, o którym mowa w § 2 ust. 3 pkt 1, powinien zawierać:
1) nazwę i adres wytwórcy;
2) określenie rodzaju SUT i jego przeznaczenia;
3) typ SUT, numer fabryczny, rok budowy, oznakowanie;
4) podstawowe parametry i urządzenia zabezpieczające, o ile mają zastosowanie,
    w szczególności:
    a) udźwig,
    b) wysokość podnoszenia,
    c) prędkości ruchów roboczych,
    d) wydajność,
    e) rodzaj napędu,
    f) wielkość całkowitej masy SUT,
    g) ograniczniki ruchów roboczych,
    h) szczegółowe dane dotyczące urządzeń chwytających,
    i) dane techniczne cięgien nośnych z określeniem współczynników bezpieczeństwa,
    j) urządzenia sygnalizacyjne,
    k) urządzenia łączności,
    l) ograniczniki obciążenia,
    m) miejsce i rodzaj sterowania.
        2. W zależności od rodzaju SUT dokumentacja uzupełniająca, o której mowa w § 2 ust. 3 pkt 7, powinna dodatkowo zawierać dla:
1) ciągów technologicznych przeładowczych składających się z urządzeń transportu ciągłego:
    a) informacje dotyczące opisu działania zintegrowanego systemu uzależnień i blokad
        urządzeń pracujących w danym ciągu technologicznym przeładunkowym,
    b) schemat centralnej tablicy informacyjnej ciągu przeładunkowego przedstawiający
        na bieżąco pracę tego ciągu oraz tablice wskaźników i sygnalizatorów umożliwiające
        operatorowi orientację w stanach poszczególnych napędów i zespołów, przyczynach
        wyłączeń awaryjnych oraz obciążeń,
    c) informacje dotyczące opisu świateł nawigacyjnych w przypadku urządzeń
        znajdujących się na linii nabrzeża lub ją przekraczających,
    d) informacje dotyczące opisu świateł ostrzegawczych w przypadku urządzeń uznanych
        za przeszkody lotnicze;
2) żurawi kolejowych:
    a) protokół badań odbiorczych i eksploatacyjnych elementów podwozia kolejowego,
        a w szczególności części biegowych, cięgłowo-zderznych i hamulcowych, wynikających
        z odrębnych przepisów,
    b) instrukcję eksploatacji żurawia jako pojazdu kolejowego,
    c) rysunek skrajni taboru i budowli dla obszaru kolejowego,
    d) diagram udźwigu;
3) żurawi pływających i pokładowych:
    a) protokół badań odbiorczych i eksploatacyjnych,
    b) instrukcję eksploatacji żurawia,
    c) dokumentację techniczną dotyczącą posadowienia żurawia w pokładzie statku lub
        pontonu,
    d) diagram udźwigu;
4) wyciągów statków:
    a) warunki techniczne dotyczące badań odbiorczych i eksploatacyjnych elementów
        podwodnych wyciągu statków, a w szczególności torów jezdnych, podstawy ładunkowej
        i lin stalowych,
    b) instrukcję eksploatacji elementów podwodnych wyciągu statków;
5) dźwigników do podnoszenia pojazdów kolejowych:
    a) dane dotyczące rozmieszczenia,
    b) szkic sytuacyjny dźwigników z uwzględnieniem skrajni taboru,
    c) regulamin obsługi uwzględniający ruch pojazdów kolejowych w strefie pracy
        dźwigników, jako uzupełnienie instrukcji eksploatacji,
    d) regulamin obsługi dźwigników przewidzianych do podnoszenia pojazdów kolejowych
        z pasażerami;
6) podestów i pomostów ruchomych z zespołami napędowymi w przystaniach promowych:
    a) szkic sytuacyjny pomostu ruchomego z uwzględnieniem odległości od otoczenia,
        długości toru jezdnego i dojść do miejsc ładowania i wchodzenia,
    b) projekt części budowlanej podstawy fundamentowej albo toru jezdnego;
7) układarek do układania torów:
    a) rysunek skrajni układarki w położeniu roboczym i transportowym,
    b) instrukcję układania toru roboczego w przypadku układarek pracujących na torach
        własnych,
    c) rysunek zestawieniowy toru układarki w przypadku wjeżdżania układarki na wagony
        magazynowe;
8) wypornic, żurawi i korektorów położenia służących do zawieszania i regulacji sieci
    trakcyjnej - informacje dotyczące współdziałania systemu uzależnień i blokad urządzeń
    pracujących jednocześnie z wypornicami, żurawiami i korektorami położenia służącymi
    do zawieszania i regulacji sieci trakcyjnej na pociągu sieciowym;
9) przeciągarek do przemieszczania wagonów po torach:
    a) plan toru z zaznaczeniem zasadniczych wymiarów strefy działania przeciągarki,
    b) informacje dotyczące współdziałania systemu uzależnień i blokad przeciągarki
        z ruchem kolejowym w strefie działania przeciągarki;
10) podnośników do podnoszenia osób niepełnosprawnych na pojazdach kolejowych - regulamin
    obsługi, jako uzupełnienie instrukcji eksploatacji, uwzględniający ruch pojazdów
    kolejowych w strefie pracy podnośnika.
        3. Dla SUT montowanych w miejscu eksploatacji dokumentacja uzupełniająca, o której mowa w § 2 ust. 3 pkt 7, powinna zawierać również:
1) szkic sytuacyjny zmontowanego SUT uwzględniający w szczególności, nieujęte w rysunku
    zestawieniowym, rzeczywiste odległości SUT od otoczenia, przejścia, dojścia
    i ewentualne elementy osłonowe;
2) schematy zasilania SUT ze wskazaniem w szczególności: osprzętu, wielkości, rodzaju
    zabezpieczeń, rodzaju i typu przewodów zasilających;
3) poświadczenie prawidłowości montażu i przeprowadzonych prób pomontażowych, wystawione
    przez instalującego;
4) protokoły pomiarów rezystancji izolacji obwodów elektrycznych, skuteczności ochrony
    przeciwporażeniowej oraz instalacji odgromowej;
5) protokół odbioru części budowlanej SUT.

.
.
.

Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.


Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.

Wymagania prawne (0)
 Brak wymagań
Wymagania Własne (0)
 Brak wymagań Własnych
Druki (0)
 Brak druków
Akty wykonawcze (0)
 Brak aktów wykonawczych
nowe uchylone zmiana