Identyfikator | Dz.U.2013.21 | |
---|---|---|
Data wydania | 2012-12-14 | |
Data publikacji | 2013-01-08 | |
Data wejścia w życie | 2013-01-23 | |
Rodzaj aktu | Ustawa | |
Organ wydający | Sejm | |
Status | ![]() | |
Ostatnie zmiany | ![]() 2024-12-23 2024-12-12 2023-09-27 2023-09-12 2023-08-24 2023-08-11 2023-05-09 2023-02-14 2022-12-22 2022-10-17 2022-08-17 2022-06-13 2021-11-26 2021-09-08 2021-04-28 2020-12-28 2020-05-15 2020-03-31 2020-02-27 2020-02-21 2020-01-30 2019-08-22 2019-07-29 2019-04-19 2019-01-11 2018-08-21 2018-08-14 2018-08-10 2018-08-03 2018-05-24 2018-03-30 2017-12-22 2017-11-07 2017-08-23 2017-04-14 2016-12-02 2016-09-29 2015-12-30 2015-11-23 2015-10-23 2015-07-28 2015-07-02 2015-01-22 2015-01-17 2014-10-03 2014-08-21 2014-05-28 2013-10-24 2013-08-06 2013-01-08 2024-12-23 | |
Tabela zmian » |
Art.73. 1. Roczne sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi sporządzają:
1) wprowadzający opakowania oraz eksportujący opakowania, o którym mowa w ustawie
z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi;
2) wprowadzający produkty w opakowaniach, eksportujący i dokonujący
wewnątrzwspólnotowej dostawy produktów w opakowaniach, o którym mowa
w ustawie z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
opakowaniowymi;
2a) przedsiębiorca prowadzący jednostkę handlu detalicznego lub hurtowego, w której są
oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową, o której
mowa w art. 40a ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
opakowaniowymi;
2b) przedsiębiorcy, o których mowa w art. 3b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 maja 2001 r.
o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz
o opłacie produktowej;
3) przedsiębiorca wprowadzający do obrotu produkty, o których mowa w ustawie z dnia
11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi
odpadami oraz o opłacie produktowej, lub autoryzowany przedstawiciel, o którym mowa
w art. 8a ust. 1 tej ustawy;;
4) wprowadzający pojazdy, o którym mowa w ustawie z dnia 20 stycznia 2005 r.
o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji;
5) wprowadzający sprzęt lub autoryzowany przedstawiciel;
6) wprowadzający baterie lub akumulatory, o którym mowa w ustawie z dnia
24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach;
7) podmiot reprezentujący.
1b. W przypadku gdy wprowadzający środki niebezpieczne w opakowaniach lub wprowadzający produkty w opakowaniach wielomateriałowych wykonuje obowiązki określone w art. 18 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi przez przystąpienie do porozumienia, o którym mowa w art. 25 ust. 1 tej ustawy, roczne sprawozdanie, o którym mowa w art. 73 ust. 1, w zakresie realizacji tych obowiązków sporządza organizacja samorządu gospodarczego reprezentująca tych wprowadzających.
2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera co najmniej:
1) dane identyfikujące podmiot:
a) numer rejestrowy,
b) imię i nazwisko lub nazwę podmiotu oraz adres zamieszkania lub siedziby,
c) numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany, a w przypadku
wprowadzającego baterie lub akumulatory - także europejski numer
identyfikacji podatkowej, o ile został nadany,
d) (uchylony)
2) w zakresie opakowań i odpadów opakowaniowych informacje o:
a) masie wytworzonych i przywiezionych z zagranicy opakowań według rodzajów materiałów,
z jakich zostały wykonane, w tym o:
– opakowaniach jednorazowego użytku,
– opakowaniach wielokrotnego użytku,
– przestrzeganiu ograniczeń wynikających z art. 11 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia
13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
– toksyczności lub zagrożeniach ze strony materiałów opakowaniowych lub składników
stosowanych do produkcji opakowań,
b) liczbie wprowadzonych do obrotu lekkich toreb na zakupy z tworzywa sztucznego,
c) masie opakowań, w tym opakowań środków niebezpiecznych, w których zostały
wprowadzone do obrotu produkty, z podziałem na poszczególne ich rodzaje,
ca) masie opakowań, w których zostały wprowadzone do obrotu produkty będące napojami,
z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a
do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
opakowaniowymi,
d) masie poddanych recyklingowi odpadów opakowaniowych, w tym odpadów opakowaniowych
powstałych z opakowań środków niebezpiecznych, z podziałem na poszczególne
ich rodzaje oraz z uwzględnieniem podziału na odpady pochodzące z gospodarstw
domowych i ze źródeł innych niż gospodarstwa domowe, a także z podziałem według
sposobu ich recyklingu,
da) masie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu wykorzystanej do wytworzenia
opakowań na napoje będących butelkami jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych
o pojemności do trzech litrów, włącznie z ich zakrętkami i wieczkami z tworzyw
sztucznych, oraz masie wprowadzonych do obrotu takich opakowań, włącznie z ich
zakrętkami i wieczkami z tworzyw sztucznych, z podziałem na butelki, których
głównym składnikiem jest politereftalan etylenu, oraz pozostałe butelki,
db) masie zebranych selektywnie odpadów opakowaniowych, z wyszczególnieniem zebranych
w ramach systemu kaucyjnego, z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań,
o których mowa w załączniku nr 1a do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce
opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
dc) wysokości pobranej kaucji za opakowania, o których mowa w poz. 3 załącznika nr 1a
do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
opakowaniowymi,
dd) wysokości zwróconej kaucji za opakowania, o których mowa w poz. 3 załącznika nr 1a
do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
opakowaniowymi,
e) osiągniętych poziomach recyklingu odpadów opakowaniowych, w tym odpadów
opakowaniowych powstałych z opakowań środków niebezpiecznych, z podziałem
na poszczególne ich rodzaje,
ea) osiągniętym poziomie udziału wagowego tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu
w wytworzonych opakowaniach na napoje będących butelkami jednorazowego użytku
z tworzyw sztucznych o pojemności do trzech litrów, włącznie z ich zakrętkami
i wieczkami z tworzyw sztucznych,
eb) osiągniętym poziomie udziału wagowego tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu
w wytworzonych opakowaniach na napoje będących butelkami jednorazowego użytku
z tworzyw sztucznych o pojemności do trzech litrów, włącznie z ich zakrętkami
i wieczkami z tworzyw sztucznych, których głównym składnikiem jest politereftalan
etylenu,
ec) osiągniętych poziomach selektywnego zbierania w ramach systemu kaucyjnego opakowań
i odpadów opakowaniowych, z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań, o których
mowa w załączniku nr 1a do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce
opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
ed) osiągniętych poziomach selektywnego zbierania opakowań i odpadów opakowaniowych,
z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a
do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
opakowaniowymi,
f) wysokości należnej opłaty produktowej, obliczonej oddzielnie, z podziałem
na poszczególne rodzaje opakowań i dla wszystkich opakowań razem, w tym opakowań
środków niebezpiecznych – w przypadku nieosiągnięcia wymaganego poziomu
recyklingu, poziomu udziału wagowego tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu
w opakowaniach na napoje będących butelkami jednorazowego użytku z tworzyw
sztucznych o pojemności do trzech litrów, poziomu udziału wagowego tworzyw
sztucznych pochodzących z recyklingu w wytworzonych opakowaniach na napoje
będących butelkami jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych o pojemności
do trzech litrów, których głównym składnikiem jest politereftalan etylenu, oraz
poziomu selektywnego zbierania odpadów opakowaniowych powstałych z opakowań
na napoje będących butelkami jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych
o pojemności do trzech litrów,
fa) wysokości należnej opłaty produktowej, obliczonej oddzielnie, z podziałem
na poszczególne rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a do ustawy
z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
g) masie wywiezionych za granicę opakowań, według rodzajów materiałów, z jakich zostały
wykonane, z podziałem na opakowania jednorazowego użytku oraz opakowania
wielokrotnego użytku - w przypadku przedsiębiorcy, który eksportuje lub dokonuje
wewnątrzwspólnotowej dostawy opakowań lub produktów w opakowaniach,
h) przeprowadzonych publicznych kampaniach edukacyjnych wraz ze wskazaniem wysokości
środków przeznaczonych na ten cel lub wysokości należnych środków, o których mowa
w art. 19 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami
i odpadami opakowaniowymi, oraz o wysokości środków, które powinny zostać
przeznaczone na publiczne kampanie edukacyjne;
2a) w zakresie lekkich i pozostałych toreb na zakupy z tworzywa sztucznego objętych opłatą
recyklingową, o której mowa w art. 40a ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce
opakowaniami i odpadami opakowaniowymi - informację o liczbie nabytych i wydanych
lekkich i pozostałych toreb na zakupy z tworzywa sztucznego;
2b) w zakresie funkcjonowania systemu kaucyjnego informacje o:
a) wysokości środków przeznaczonych na funkcjonowanie systemu kaucyjnego, w tym
gospodarowanie opakowaniami i odpadami opakowaniowymi w ramach systemu kaucyjnego,
b) jednostkach handlu detalicznego i hurtowego oraz innych punktach zbierających
opakowania i odpady opakowaniowe, które uczestniczą w systemie kaucyjnym,
z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a
do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
opakowaniowymi, które te jednostki i punkty zbierają,
c) wysokości pobranej, zwróconej oraz nieodebranej kaucji, z podziałem na poszczególne
rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a do ustawy z dnia
13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
d) masie opakowań, w których produkty będące napojami zostały wprowadzone do obrotu
przez wprowadzających, którzy przystąpili do systemu kaucyjnego prowadzonego przez
podmiot reprezentujący składający to sprawozdanie, z podziałem na poszczególne
rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a do ustawy z dnia
13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
e) masie odpadów opakowaniowych, z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań,
o których mowa w załączniku nr 1a do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce
opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, z których powstały, zebranych selektywnie
w ramach systemu kaucyjnego,
f) masie opakowań, z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań zebranych selektywnie
w ramach systemu kaucyjnego,
g) wysokości należnej opłaty produktowej, obliczonej oddzielnie, z podziałem
na poszczególne rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a do ustawy
z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
h) sposobach gospodarowania odpadami opakowaniowymi zebranymi selektywnie w ramach
systemu kaucyjnego,
i) średniej liczbie rotacji, jaką w danym roku odbyły opakowania wielokrotnego użytku,
j) wprowadzających produkty w opakowaniach na napoje oraz wprowadzających bezpośrednio
produkty w opakowaniach na napoje, którzy przystąpili do systemu kaucyjnego
prowadzonego przez podmiot reprezentujący składający to sprawozdanie, w postaci
listy tych podmiotów zawierającej imiona i nazwiska lub nazwy tych wprowadzających
oraz ich numery rejestrowe;
3) w zakresie produktów wymienionych w załączniku nr 4a do ustawy z dnia
11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania
niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej, z podziałem na określone
w tym załączniku rodzaje produktów, informacje o:
a) masie produktów wprowadzonych do obrotu,
b) masie poddanych odzyskowi i recyklingowi odpadów poużytkowych,
c) osiągniętych poziomach odzysku i recyklingu odpadów poużytkowych,
d) wysokości należnej opłaty produktowej, obliczonej oddzielnie
dla poszczególnych produktów wymienionych w załączniku nr 4a do tej
ustawy - w przypadku nieosiągnięcia wymaganego poziomu odzysku
i recyklingu;
3a) w zakresie produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych wymienionych
w załącznikach nr 6, 9 i 10 do ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach
przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie
produktowej oraz narzędzi połowowych zawierających tworzywa sztuczne, o których mowa
w tej ustawie, z podziałem na rodzaje tych produktów oraz narzędzi połowowych
– informacje o:
a) masie i liczbie wprowadzonych do obrotu w danym roku kalendarzowym produktów
jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych wymienionych w załączniku nr 6 do tej
ustawy będących opakowaniami oraz wymienionych w pkt 1 i 4 w sekcji I załącznika
nr 9 do tej ustawy, w tym zawartości tworzyw sztucznych,
b) masie wprowadzonych do obrotu w danym roku kalendarzowym narzędzi połowowych
zawierających tworzywa sztuczne oraz masie zebranych narzędzi połowowych
stanowiących odpady zawierających tworzywa sztuczne,
c) osiągniętych poziomach selektywnego zbierania narzędzi połowowych stanowiących
odpady zawierających tworzywa sztuczne,
d) wysokości należnej opłaty produktowej, o której mowa w art. 12 ust. 2 tej ustawy,
e) wysokości należnej opłaty, o której mowa w art. 3b ust. 1 tej ustawy, obliczanej
oddzielnie dla poszczególnych produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych
wymienionych w załączniku nr 6 do tej ustawy będących opakowaniami,
f) ilości nabytych oraz wydanych w danym roku kalendarzowym przez przedsiębiorców,
o których mowa w art. 3b ust. 1 i 2 tej ustawy, produktów jednorazowego użytku
z tworzyw sztucznych wymienionych w załączniku nr 6 do tej ustawy będących
opakowaniami,
g) wysokości należnej opłaty, o której mowa w art. 3k ust. 1 i 2 tej ustawy,
obliczonej oddzielnie dla poszczególnych produktów jednorazowego użytku z tworzyw
sztucznych wymienionych w załączniku nr 9 do tej ustawy,
h) przeprowadzonych publicznych kampaniach edukacyjnych, o których mowa w art. 11b
ust. 1 tej ustawy, wraz ze wskazaniem wysokości środków przeznaczonych na ten cel,
lub wysokości opłat, o których mowa w art. 11b ust. 4 tej ustawy,
i) ilości wprowadzonych do obrotu przez przedsiębiorców, o których mowa w art. 3k ust. 1
i 2 tej ustawy, poszczególnych produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych
wymienionych w załączniku nr 9 do tej ustawy;
4) w zakresie pojazdów informacje o:
a) liczbie pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju w ciągu roku,
b) liczbie dni, w których do zapewnienia sieci zbierania pojazdów brakowało
kolejnych stacji demontażu lub punktów zbierania pojazdów,
c) wysokości należnej opłaty za brak sieci zbierania pojazdów.
5) w zakresie sprzętu oraz zużytego sprzętu w rozumieniu ustawy z dnia
11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym:
a) informacje o:
– masie sprzętu wprowadzonego do obrotu, z podziałem na grupy sprzętu,
z wyodrębnieniem paneli fotowoltaicznych, oraz na sprzęt przeznaczony
dla gospodarstw domowych i na sprzęt inny niż przeznaczony dla gospodarstw
domowych,
– masie zebranego zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych oraz z innych
źródeł niż gospodarstwa domowe, masie zużytego sprzętu przetworzonego w zakładzie
przetwarzania, masie zużytego sprzętu przygotowanego do ponownego użycia, masie
odpadów powstałych ze zużytego sprzętu przygotowanych do ponownego użycia,
poddanych recyklingowi, innym niż recykling procesom odzysku oraz
unieszkodliwianiu, z podziałem na grupy sprzętu, z wyodrębnieniem paneli
fotowoltaicznych,
– masie odpadów powstałych ze zużytego sprzętu wywiezionych z terytorium kraju
w celu poddania ich recyklingowi, innym niż recykling procesom odzysku, oraz
unieszkodliwianiu, z podziałem na odpady wywiezione na terytorium innego niż
Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4 pkt 5 ustawy
z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz
na terytorium państwa niebędącego tym państwem członkowskim, z podziałem na grupy
sprzętu, z wyodrębnieniem paneli fotowoltaicznych,
– osiągniętym minimalnym rocznym poziomie zbierania zużytego sprzętu, z podziałem
na grupy sprzętu, z wyodrębnieniem paneli fotowoltaicznych, poziomie odzysku oraz
poziomie przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zużytego sprzętu,
z podziałem na grupy sprzętu,
– wysokości należnej opłaty produktowej, obliczonej oddzielnie, dla poszczególnych
grup sprzętu, a w przypadku grupy sprzętu nr 4 obliczonej oddzielnie dla paneli
fotowoltaicznych oraz pozostałego sprzętu z tej grupy - w przypadku nieosiągnięcia
wymaganego minimalnego rocznego poziomu zbierania zużytego sprzętu,
– wysokości należnej opłaty produktowej, obliczonej oddzielnie, dla poszczególnych
grup sprzętu - w przypadku nieosiągnięcia wymaganego poziomu odzysku lub poziomu
przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zużytego sprzętu,
b) wykaz zakładów przetwarzania, z których prowadzącymi została zawarta umowa,
o której mowa w art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie
elektrycznym i elektronicznym, przez wprowadzającego sprzęt lub organizację odzysku
sprzętu elektrycznego i elektronicznego, za pośrednictwem której autoryzowany
przedstawiciel lub wprowadzający sprzęt realizuje obowiązki wynikające z tej
ustawy, zawierający:
– imię i nazwisko lub nazwę podmiotu prowadzącego zakład przetwarzania, z którym
została zawarta umowa, oraz adres zamieszkania lub siedziby,
– numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany,
– adresy zakładów przetwarzania,
– numer i nazwę grupy sprzętu, z którego powstał przyjmowany przez
prowadzącego zakład przetwarzania zużyty sprzęt,
– informację o zdolnościach przetwórczych zakładów przetwarzania,
– wskazanie, na jaki okres zawarto umowy z prowadzącymi zakłady
przetwarzania,
c) informacje o sposobie przeprowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych
ze wskazaniem, czy obowiązek ten był zrealizowany samodzielnie, czy
za pośrednictwem organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
przy czym w przypadku wprowadzającego sprzęt przeprowadzającego publiczne kampanie
edukacyjne samodzielnie informacje o wysokości:
– środków przeznaczonych na ten cel lub wysokości należnych środków, o których mowa
w art. 15 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie
elektrycznym i elektronicznym,
– osiągniętego przychodu netto z tytułu wprowadzania do obrotu sprzętu elektrycznego
i elektronicznego na terytorium kraju w poprzednim roku kalendarzowym;
6) w zakresie baterii i akumulatorów oraz zużytych baterii i zużytych
akumulatorów:
a) informacje o rodzaju i masie wprowadzonych do obrotu baterii
i akumulatorów,
b) wykaz zakładów przetwarzania zużytych baterii lub zużytych akumulatorów,
z których prowadzącymi wprowadzający baterie lub akumulatory ma zawartą
umowę, o której mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r.
o bateriach i akumulatorach, zawierający:
– numer rejestrowy prowadzącego zakład przetwarzania zużytych baterii lub
zużytych akumulatorów,
– imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby
prowadzącego zakład przetwarzania zużytych baterii lub zużytych
akumulatorów,
– numer identyfikacji podatkowej (NIP) prowadzącego zakład przetwarzania
zużytych baterii lub zużytych akumulatorów, o ile został nadany,
– informacje o masie i rodzajach przetworzonych zużytych baterii i zużytych
akumulatorów, w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach
i akumulatorach,
c) informacje o przeprowadzonych publicznych kampaniach edukacyjnych wraz ze wskazaniem
wysokości środków przeznaczonych na ten cel lub wysokości należnych środków,
o których mowa w art. 37 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach
i akumulatorach,
d) w przypadku zużytych baterii przenośnych i zużytych akumulatorów
przenośnych:
– informacje o osiągniętych poziomach zbierania zużytych baterii przenośnych
i zużytych akumulatorów przenośnych,
– informacje o wysokości należnej opłaty produktowej - w przypadku
nieosiągnięcia wymaganych poziomów zbierania zużytych baterii przenośnych
i zużytych akumulatorów przenośnych;
– wykaz punktów zbierania zużytych baterii przenośnych lub zużytych
akumulatorów przenośnych prowadzonych przez zbierającego zużyte baterie
lub zużyte akumulatory, z którym wprowadzający baterie lub akumulatory
zawarł umowę, o której mowa w art. 32 ust. 1
ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach, oraz
wykaz miejsc odbioru, z których zbierający zużyte baterie lub zużyte
akumulatory odbiera zużyte baterie przenośne lub zużyte akumulatory
przenośne.
3. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, w przypadku wprowadzającego sprzęt, o którym mowa w art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, nie zawiera informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 5 lit. a tiret drugie, trzecie i czwarte, oraz wykazu zakładów przetwarzania, o którym mowa w ust. 2 pkt 5 lit. b.
4. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. ca, db, ec oraz fa, w przypadku wprowadzającego produkty w opakowaniach na napoje, który zawarł umowę z podmiotem reprezentującym, w zakresie tych informacji, jest sporządzane przez ten podmiot.