Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
x
Akt prawny
Ustawa
z dnia 14 grudnia 2012 r.
o odpadach 1),2),3)
Dodaj akt prawny»
 
Identyfikator Dz.U.2013.21
Data wydania 2012-12-14 
Data publikacji 2013-01-08 
Data wejścia w życie 2013-01-23
Rodzaj aktu Ustawa 
Organ wydający Sejm 
Status Obowiązujący
Ostatnie zmiany
2024-12-23
2024-12-12
2023-09-27
2023-09-12
2023-08-24
2023-08-11
2023-05-09
2023-02-14
2022-12-22
2022-10-17
2022-08-17
2022-06-13
2021-11-26
2021-09-08
2021-04-28
2020-12-28
2020-05-15
2020-03-31
2020-02-27
2020-02-21
2020-01-30
2019-08-22
2019-07-29
2019-04-19
2019-01-11
2018-08-21
2018-08-14
2018-08-10
2018-08-03
2018-05-24
2018-03-30
2017-12-22
2017-11-07
2017-08-23
2017-04-14
2016-12-02
2016-09-29
2015-12-30
2015-11-23
2015-10-23
2015-07-28
2015-07-02
2015-01-22
2015-01-17
2014-10-03
2014-08-21
2014-05-28
2013-10-24
2013-08-06
2013-01-08
2024-12-23
Tabela zmian »
Dodaj wymaganie własne»
Rozdział 2
Sprawozdawczość w zakresie produktów, opakowań oraz gospodarki odpadami

                               

Art.73. 1. Roczne sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi sporządzają:
1) wprowadzający opakowania oraz eksportujący opakowania, o którym mowa w ustawie
   z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi
;
2) wprowadzający produkty w opakowaniach, eksportujący i dokonujący
     wewnątrzwspólnotowej dostawy produktów w opakowaniach, o którym mowa
     w ustawie z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
     opakowaniowymi;
2a) przedsiębiorca prowadzący jednostkę handlu detalicznego lub hurtowego, w której są
    oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową, o której
    mowa w art. 40a ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
    opakowaniowymi;
2b) przedsiębiorcy, o których mowa w art. 3b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 maja 2001 r.
    o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz
    o opłacie produktowej;
3) przedsiębiorca wprowadzający do obrotu produkty, o których mowa w ustawie z dnia
    11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi
    odpadami oraz o opłacie produktowej, lub autoryzowany przedstawiciel, o którym mowa
    w art. 8a ust. 1 tej ustawy;;
4) wprowadzający pojazdy, o którym mowa w ustawie z dnia 20 stycznia 2005 r.
     o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji;
5) wprowadzający sprzęt lub autoryzowany przedstawiciel;
6) wprowadzający baterie lub akumulatory, o którym mowa w ustawie z dnia
    24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach;
7) podmiot reprezentujący.
        1b. W przypadku gdy wprowadzający środki niebezpieczne w opakowaniach lub wprowadzający produkty w opakowaniach wielomateriałowych wykonuje obowiązki określone w art. 18 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi przez przystąpienie do porozumienia, o którym mowa w art. 25 ust. 1 tej ustawy, roczne sprawozdanie, o którym mowa w art. 73 ust. 1, w zakresie realizacji tych obowiązków sporządza organizacja samorządu gospodarczego reprezentująca tych wprowadzających.
        2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera co najmniej:
1) dane identyfikujące podmiot:
    a) numer rejestrowy,
    b) imię i nazwisko lub nazwę podmiotu oraz adres zamieszkania lub siedziby,
    c) numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany, a w przypadku
     wprowadzającego baterie lub akumulatory - także europejski numer
         identyfikacji podatkowej, o ile został nadany,
    d) (uchylony)
2) w zakresie opakowań i odpadów opakowaniowych informacje o:
    a) masie wytworzonych i przywiezionych z zagranicy opakowań według rodzajów materiałów,
        z jakich zostały wykonane, w tym o:
        – opakowaniach jednorazowego użytku,
        – opakowaniach wielokrotnego użytku,
        – przestrzeganiu ograniczeń wynikających z art. 11 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia
            13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
        – toksyczności lub zagrożeniach ze strony materiałów opakowaniowych lub składników
            stosowanych do produkcji opakowań,
    b) liczbie wprowadzonych do obrotu lekkich toreb na zakupy z tworzywa sztucznego,
    c) masie opakowań, w tym opakowań środków niebezpiecznych, w których zostały
        wprowadzone do obrotu produkty, z podziałem na poszczególne ich rodzaje,
    ca) masie opakowań, w których zostały wprowadzone do obrotu produkty będące napojami,
        z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a
        do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
        opakowaniowymi,
    d) masie poddanych recyklingowi odpadów opakowaniowych, w tym odpadów opakowaniowych
        powstałych z opakowań środków niebezpiecznych, z podziałem na poszczególne
        ich rodzaje oraz z uwzględnieniem podziału na odpady pochodzące z gospodarstw
        domowych i ze źródeł innych niż gospodarstwa domowe, a także z podziałem według
        sposobu ich recyklingu,
    da) masie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu wykorzystanej do wytworzenia
        opakowań na napoje będących butelkami jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych
        o pojemności do trzech litrów, włącznie z ich zakrętkami i wieczkami z tworzyw
        sztucznych, oraz masie wprowadzonych do obrotu takich opakowań, włącznie z ich
        zakrętkami i wieczkami z tworzyw sztucznych, z podziałem na butelki, których
        głównym składnikiem jest politereftalan etylenu, oraz pozostałe butelki,
    db) masie zebranych selektywnie odpadów opakowaniowych, z wyszczególnieniem zebranych
        w ramach systemu kaucyjnego, z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań,
        o których mowa w załączniku nr 1a do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce
        opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
    dc) wysokości pobranej kaucji za opakowania, o których mowa w poz. 3 załącznika nr 1a
        do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
        opakowaniowymi,
    dd) wysokości zwróconej kaucji za opakowania, o których mowa w poz. 3 załącznika nr 1a
        do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
        opakowaniowymi,
    e) osiągniętych poziomach recyklingu odpadów opakowaniowych, w tym odpadów
        opakowaniowych powstałych z opakowań środków niebezpiecznych, z podziałem
        na poszczególne ich rodzaje,
    ea) osiągniętym poziomie udziału wagowego tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu
        w wytworzonych opakowaniach na napoje będących butelkami jednorazowego użytku
        z tworzyw sztucznych o pojemności do trzech litrów, włącznie z ich zakrętkami
        i wieczkami z tworzyw sztucznych,
    eb) osiągniętym poziomie udziału wagowego tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu
        w wytworzonych opakowaniach na napoje będących butelkami jednorazowego użytku
        z tworzyw sztucznych o pojemności do trzech litrów, włącznie z ich zakrętkami
        i wieczkami z tworzyw sztucznych, których głównym składnikiem jest politereftalan
        etylenu,
    ec) osiągniętych poziomach selektywnego zbierania w ramach systemu kaucyjnego opakowań
        i odpadów opakowaniowych, z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań, o których
        mowa w załączniku nr 1a do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce
        opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,  
    ed) osiągniętych poziomach selektywnego zbierania opakowań i odpadów opakowaniowych,
        z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a
        do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
        opakowaniowymi,             
    f) wysokości należnej opłaty produktowej, obliczonej oddzielnie, z podziałem
        na poszczególne rodzaje opakowań i dla wszystkich opakowań razem, w tym opakowań
        środków niebezpiecznych – w przypadku nieosiągnięcia wymaganego poziomu
        recyklingu, poziomu udziału wagowego tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu
        w opakowaniach na napoje będących butelkami jednorazowego użytku z tworzyw
        sztucznych o pojemności do trzech litrów, poziomu udziału wagowego tworzyw
        sztucznych pochodzących z recyklingu w wytworzonych opakowaniach na napoje
        będących butelkami jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych o pojemności
        do trzech litrów, których głównym składnikiem jest politereftalan etylenu, oraz
        poziomu selektywnego zbierania odpadów opakowaniowych powstałych z opakowań
        na napoje będących butelkami jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych
        o pojemności do trzech litrów,
    fa) wysokości należnej opłaty produktowej, obliczonej oddzielnie, z podziałem
        na poszczególne rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a do ustawy
        z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
    g) masie wywiezionych za granicę opakowań, według rodzajów materiałów, z jakich zostały
        wykonane, z podziałem na opakowania jednorazowego użytku oraz opakowania
        wielokrotnego użytku - w przypadku przedsiębiorcy, który eksportuje lub dokonuje
        wewnątrzwspólnotowej dostawy opakowań lub produktów w opakowaniach,
    h) przeprowadzonych publicznych kampaniach edukacyjnych wraz ze wskazaniem wysokości
        środków przeznaczonych na ten cel lub wysokości należnych środków, o których mowa
        w art. 19 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami
        i odpadami opakowaniowymi, oraz o wysokości środków, które powinny zostać
        przeznaczone na publiczne kampanie edukacyjne;
2a) w zakresie lekkich i pozostałych toreb na zakupy z tworzywa sztucznego objętych opłatą
    recyklingową, o której mowa w art. 40a ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce
    opakowaniami i odpadami opakowaniowymi - informację o liczbie nabytych i wydanych
    lekkich i pozostałych toreb na zakupy z tworzywa sztucznego;
2b) w zakresie funkcjonowania systemu kaucyjnego informacje o:
    a) wysokości środków przeznaczonych na funkcjonowanie systemu kaucyjnego, w tym
        gospodarowanie opakowaniami i odpadami opakowaniowymi w ramach systemu kaucyjnego,
    b) jednostkach handlu detalicznego i hurtowego oraz innych punktach zbierających
        opakowania i odpady opakowaniowe, które uczestniczą w systemie kaucyjnym,
        z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a
        do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami
        opakowaniowymi, które te jednostki i punkty zbierają,
    c) wysokości pobranej, zwróconej oraz nieodebranej kaucji, z podziałem na poszczególne
        rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a do ustawy z dnia
        13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
    d) masie opakowań, w których produkty będące napojami zostały wprowadzone do obrotu
        przez wprowadzających, którzy przystąpili do systemu kaucyjnego prowadzonego przez
        podmiot reprezentujący składający to sprawozdanie, z podziałem na poszczególne
        rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a do ustawy z dnia
        13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
    e) masie odpadów opakowaniowych, z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań,
        o których mowa w załączniku nr 1a do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce
        opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, z których powstały, zebranych selektywnie
        w ramach systemu kaucyjnego,
    f) masie opakowań, z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań zebranych selektywnie
        w ramach systemu kaucyjnego,
    g) wysokości należnej opłaty produktowej, obliczonej oddzielnie, z podziałem
        na poszczególne rodzaje opakowań, o których mowa w załączniku nr 1a do ustawy
        z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
    h) sposobach gospodarowania odpadami opakowaniowymi zebranymi selektywnie w ramach
        systemu kaucyjnego,
    i) średniej liczbie rotacji, jaką w danym roku odbyły opakowania wielokrotnego użytku,
    j) wprowadzających produkty w opakowaniach na napoje oraz wprowadzających bezpośrednio
        produkty w opakowaniach na napoje, którzy przystąpili do systemu kaucyjnego
        prowadzonego przez podmiot reprezentujący składający to sprawozdanie, w postaci
        listy tych podmiotów zawierającej imiona i nazwiska lub nazwy tych wprowadzających
        oraz ich numery rejestrowe;        
3) w zakresie produktów wymienionych w załączniku nr 4a do ustawy z dnia
     11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania
     niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej, z podziałem na określone
     w tym załączniku rodzaje produktów, informacje o:
     a) masie produktów wprowadzonych do obrotu,
     b) masie poddanych odzyskowi i recyklingowi odpadów poużytkowych,
     c) osiągniętych poziomach odzysku i recyklingu odpadów poużytkowych,
     d) wysokości należnej opłaty produktowej, obliczonej oddzielnie
         dla poszczególnych produktów wymienionych w załączniku nr 4a do tej
            ustawy - w przypadku nieosiągnięcia wymaganego poziomu odzysku
            i recyklingu;
3a) w zakresie produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych wymienionych
    w załącznikach nr 6, 9 i 10 do ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach
    przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie
    produktowej oraz narzędzi połowowych zawierających tworzywa sztuczne, o których mowa
    w tej ustawie, z podziałem na rodzaje tych produktów oraz narzędzi połowowych
    – informacje o:
    a) masie i liczbie wprowadzonych do obrotu w danym roku kalendarzowym produktów
        jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych wymienionych w załączniku nr 6 do tej
        ustawy będących opakowaniami oraz wymienionych w pkt 1 i 4 w sekcji I załącznika
        nr 9 do tej ustawy, w tym zawartości tworzyw sztucznych,
    b) masie wprowadzonych do obrotu w danym roku kalendarzowym narzędzi połowowych
        zawierających tworzywa sztuczne oraz masie zebranych narzędzi połowowych
        stanowiących odpady zawierających tworzywa sztuczne,
    c) osiągniętych poziomach selektywnego zbierania narzędzi połowowych stanowiących
        odpady zawierających tworzywa sztuczne,
    d) wysokości należnej opłaty produktowej, o której mowa w art. 12 ust. 2 tej ustawy,
    e) wysokości należnej opłaty, o której mowa w art. 3b ust. 1 tej ustawy, obliczanej
        oddzielnie dla poszczególnych produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych
        wymienionych w załączniku nr 6 do tej ustawy będących opakowaniami,
    f) ilości nabytych oraz wydanych w danym roku kalendarzowym przez przedsiębiorców,
        o których mowa w art. 3b ust. 1 i 2 tej ustawy, produktów jednorazowego użytku
        z tworzyw sztucznych wymienionych w załączniku nr 6 do tej ustawy będących
        opakowaniami,
    g) wysokości należnej opłaty, o której mowa w art. 3k ust. 1 i 2 tej ustawy,
        obliczonej oddzielnie dla poszczególnych produktów jednorazowego użytku z tworzyw
        sztucznych wymienionych w załączniku nr 9 do tej ustawy,
    h) przeprowadzonych publicznych kampaniach edukacyjnych, o których mowa w art. 11b
        ust. 1 tej ustawy, wraz ze wskazaniem wysokości środków przeznaczonych na ten cel,
        lub wysokości opłat, o których mowa w art. 11b ust. 4 tej ustawy,
i) ilości wprowadzonych do obrotu przez przedsiębiorców, o których mowa w art. 3k ust. 1
    i 2 tej ustawy, poszczególnych produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych
    wymienionych w załączniku nr 9 do tej ustawy;
4) w zakresie pojazdów informacje o:
     a) liczbie pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju w ciągu roku,
     b) liczbie dni, w których do zapewnienia sieci zbierania pojazdów brakowało
          kolejnych stacji demontażu lub punktów zbierania pojazdów,
     c) wysokości należnej opłaty za brak sieci zbierania pojazdów.
5) w zakresie sprzętu oraz zużytego sprzętu w rozumieniu ustawy z dnia
     11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym:
    a) informacje o:
      – masie sprzętu wprowadzonego do obrotu, z podziałem na grupy sprzętu,
        z wyodrębnieniem paneli fotowoltaicznych, oraz na sprzęt przeznaczony
        dla gospodarstw domowych i na sprzęt inny niż przeznaczony dla gospodarstw
        domowych,
     – masie zebranego zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych oraz z innych
        źródeł niż gospodarstwa domowe, masie zużytego sprzętu przetworzonego w zakładzie
        przetwarzania, masie zużytego sprzętu przygotowanego do ponownego użycia, masie
        odpadów powstałych ze zużytego sprzętu przygotowanych do ponownego użycia,
        poddanych recyklingowi, innym niż recykling procesom odzysku oraz
        unieszkodliwianiu, z podziałem na grupy sprzętu, z wyodrębnieniem paneli
        fotowoltaicznych,
     – masie odpadów powstałych ze zużytego sprzętu wywiezionych z terytorium kraju
        w celu poddania ich recyklingowi, innym niż recykling procesom odzysku, oraz
        unieszkodliwianiu, z podziałem na odpady wywiezione na terytorium innego niż
        Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4 pkt 5 ustawy
        z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz
        na terytorium państwa niebędącego tym państwem członkowskim, z podziałem na grupy
        sprzętu, z wyodrębnieniem paneli fotowoltaicznych,
     – osiągniętym minimalnym rocznym poziomie zbierania zużytego sprzętu, z podziałem
        na grupy sprzętu, z wyodrębnieniem paneli fotowoltaicznych, poziomie odzysku oraz
        poziomie przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zużytego sprzętu,
        z podziałem na grupy sprzętu,
     – wysokości należnej opłaty produktowej, obliczonej oddzielnie, dla poszczególnych
         grup sprzętu, a w przypadku grupy sprzętu nr 4 obliczonej oddzielnie dla paneli
        fotowoltaicznych oraz pozostałego sprzętu z tej grupy - w przypadku nieosiągnięcia
        wymaganego minimalnego rocznego poziomu zbierania zużytego sprzętu,
     – wysokości należnej opłaty produktowej, obliczonej oddzielnie, dla poszczególnych
        grup sprzętu - w przypadku nieosiągnięcia wymaganego poziomu odzysku lub poziomu
        przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zużytego sprzętu,
    b) wykaz zakładów przetwarzania, z których prowadzącymi została zawarta umowa,
     o której mowa w art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie
     elektrycznym i elektronicznym, przez wprowadzającego sprzęt lub organizację odzysku
     sprzętu elektrycznego i elektronicznego, za pośrednictwem której autoryzowany
     przedstawiciel lub wprowadzający sprzęt realizuje obowiązki wynikające z tej
     ustawy, zawierający:
     – imię i nazwisko lub nazwę podmiotu prowadzącego zakład przetwarzania, z którym
        została zawarta umowa, oraz adres zamieszkania lub siedziby,
      – numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany,
      – adresy zakładów przetwarzania,
      – numer i nazwę grupy sprzętu, z którego powstał przyjmowany przez
        prowadzącego zakład przetwarzania zużyty sprzęt,
      – informację o zdolnościach przetwórczych zakładów przetwarzania,
      – wskazanie, na jaki okres zawarto umowy z prowadzącymi zakłady
        przetwarzania,
    c) informacje o sposobie przeprowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych
     ze wskazaniem, czy obowiązek ten był zrealizowany samodzielnie, czy
     za pośrednictwem organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
     przy czym w przypadku wprowadzającego sprzęt przeprowadzającego publiczne kampanie
     edukacyjne samodzielnie informacje o wysokości:
     – środków przeznaczonych na ten cel lub wysokości należnych środków, o których mowa
        w art. 15 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie
        elektrycznym i elektronicznym,
     – osiągniętego przychodu netto z tytułu wprowadzania do obrotu sprzętu elektrycznego
        i elektronicznego na terytorium kraju w poprzednim roku kalendarzowym;
6) w zakresie baterii i akumulatorów oraz zużytych baterii i zużytych
     akumulatorów:
   a) informacje o rodzaju i masie wprowadzonych do obrotu baterii
      i akumulatorów,
   b) wykaz zakładów przetwarzania zużytych baterii lub zużytych akumulatorów,
        z których prowadzącymi wprowadzający baterie lub akumulatory ma zawartą
            umowę, o której mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r.
            o bateriach i akumulatorach, zawierający:
        – numer rejestrowy prowadzącego zakład przetwarzania zużytych baterii lub
            zużytych akumulatorów,
        – imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby
            prowadzącego zakład przetwarzania zużytych baterii lub zużytych
            akumulatorów,
        – numer identyfikacji podatkowej (NIP) prowadzącego zakład przetwarzania
            zużytych baterii lub zużytych akumulatorów, o ile został nadany,
        – informacje o masie i rodzajach przetworzonych zużytych baterii i zużytych
            akumulatorów, w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach
            i akumulatorach,
   c) informacje o przeprowadzonych publicznych kampaniach edukacyjnych wraz ze wskazaniem
     wysokości środków przeznaczonych na ten cel lub wysokości należnych środków,
     o których mowa w art. 37 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach
     i akumulatorach,
   d) w przypadku zużytych baterii przenośnych i zużytych akumulatorów
        przenośnych:
    – informacje o osiągniętych poziomach zbierania zużytych baterii przenośnych
      i zużytych akumulatorów przenośnych,
    – informacje o wysokości należnej opłaty produktowej - w przypadku
            nieosiągnięcia wymaganych poziomów zbierania zużytych baterii przenośnych
            i zużytych akumulatorów przenośnych;
    – wykaz punktów zbierania zużytych baterii przenośnych lub zużytych
      akumulatorów przenośnych prowadzonych przez zbierającego zużyte baterie
         lub zużyte akumulatory, z którym wprowadzający baterie lub akumulatory
            zawarł umowę, o której mowa w art. 32 ust. 1
      ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach, oraz
      wykaz miejsc odbioru, z których zbierający zużyte baterie lub zużyte
      akumulatory odbiera zużyte baterie przenośne lub zużyte akumulatory
      przenośne.
        3. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, w przypadku wprowadzającego sprzęt, o którym mowa w art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, nie zawiera informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 5 lit. a tiret drugie, trzecie i czwarte, oraz wykazu zakładów przetwarzania, o którym mowa w ust. 2 pkt 5 lit. b.
        4. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. ca, db, ec oraz fa, w przypadku wprowadzającego produkty w opakowaniach na napoje, który zawarł umowę z podmiotem reprezentującym, w zakresie tych informacji, jest sporządzane przez ten podmiot.                            
            

.
.
.

Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.


Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.

Wymagania prawne (42)
Wymagania Własne (0)
 Brak wymagań Własnych
Akty wykonawcze (36)
nowe uchylone zmiana