Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
x
Wymaganie prawne
Jacek Korzeniewski

Uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych

Obowiązek

 
Katalog adresatów podmiot prowadzący działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych, przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości
Podstawa prawna Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Artykuł 9c  
Kategoria Pozwolenia, zgłoszenia, rejestracja
Data wydania 2011-07-01
Data publikacji 2011-07-25
Data wejścia w życie 2012-01-01
Status Obowiązujący

Rejestr działalności regulowanej


Ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2011.152.897), zwana dalej ustawą zmieniającą lub nowelizacją, uchyliła obowiązek posiadania zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych. Zamiast tego przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości są zobowiązani do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Rejestr powyższy prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Rejestr prowadzi się w postaci bazy danych zapisanej na informatycznych nośnikach danych, przy czym może on stanowić część innych baz danych z zakresu ochrony środowiska, w tym gospodarki odpadami (zob. art. 9b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach).

W rejestrze zamieszcza się następujące dane:

1)    firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,

2)    numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile przedsiębiorca taki numer posiada,

3)    numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,

4)    określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych,

5)    numer rejestrowy.

Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta, dokonując wpisu do rejestru, nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy. Organ ten może przetwarzać dane wpisane do rejestru, powinien jednak zapewniać ich bezpieczeństwo (zob. art. 9c ust. 6-8).

W okresie 12 miesięcy od wejścia w życie ustawy zmieniającej – czyli do 31 grudnia 2012 roku – przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie nowelizacji – czyli 1 stycznia 2012 roku – posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej. (art. 14 ust. 1 ustawy zmieniającej).

.
.
.

Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.

Powiązane wymagania własne
     Brak powiązanych wymagań własnych
Komentarze(0)Aby dodać komentarz, zaloguj się powyżej. Jeśli nie masz jeszcze konta, Zarejestruj się!
To wymaganie nie ma jeszcze żadnej opinii. Twoja może być pierwsza! Dodaj opinię!
nowe uchylone zmiana