Prowadzenie publicznych kampanii edukacyjnych w zakresie wprowadzania produktów w opakowaniach
Obowiązek
Katalog adresatów | organizacja odzysku, organizacja odzysku opakowań, wprowadzający produkty w opakowaniach |
---|---|
Podstawa prawna | Ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi Artykuł 19 Artykuł 31 |
Kategoria | Pozostałe |
Data wydania | 2013-06-13 |
Data publikacji | 2013-08-06 |
Data wejścia w życie | 2014-01-01 |
Status | ![]() |
Podmiot wprowadzający do obrotu produkty w opakowaniach obowiązany jest prowadzić publiczne kampanie edukacyjne (zob. art. 19 ust. 1 ustawy).
Pojęcie wprowadzającego produkty w opakowaniach zdefiniowane zostało w art. 8 pkt 23 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (dalej nazywanej "ustawą o opakowaniach"), co do zasady oznacza ono przedsiębiorcę wykonującego działalność gospodarczą w zakresie wprowadzania do obrotu produktów w opakowaniach.
Pojęcie wprowadzenia do obrotu definiuje z kolei art. 8 pkt 22 ustawy o opakowaniach, natomiast pojęcie publicznej kampanii edukacyjnej zdefiniowano w art. 8 pkt 13 tejże ustawy. To ostatnie pojęcie oznacza każde działanie mające na celu podnoszenie stanu świadomości ekologicznej społeczeństwa, obejmując informowanie o prawidłowym postępowaniu z odpadami opakowaniowymi, możliwym wpływie odpadów opakowaniowych na środowisko i zdrowie ludzi, dostępnych systemach zwrotu, zbierania i odzysku, w tym recyklingu, odpadów opakowaniowych, a także kampanie w środkach masowego przekazu, ulotki i broszury informacyjne, plakaty, konkursy, konferencje oraz imprezy o charakterze informacyjno-edukacyjnym.
To wymaganie nie ma jeszcze żadnej opinii. Twoja może być pierwsza! | Dodaj opinię! |